رقابت کاندیداهای شوراهای روستاها برای تصاحب ۳۲۵۲ کرسی در اردبیل

اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: برای تصاحب سه هزار و ۲۵۲ کرسی شوراهای روستا در استان اردبیل ثبت‌نام کاندیداها از پس فردا آغاز می‌شود.

بهروز ندائی در گفت‌وگو با ، اظهار کرد: ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ششمین دوره شوراهای روستا از ۱۶ فروردین ماه ساعت هشت صبح شروع می‌شود و تا ۲۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراهای روستا به مانند شورای شهر ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد تا سه هزار و ۲۵۲ عضو اصلی و دو هزار و ۱۵۷ عضو علی‌البدل برای به دست گرفتن مسئولیت شوراهای روستا با هم رقابت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در مجموع اهالی روستاهای استان اردبیل پنج هزار و ۴۰۹ نفر را انتخاب خواهند کرد تا به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل در شورای روستا حضور پیدا کنند.

ندائی افزود: در روستاهای زیر ۲۰ خانوار انتخابات برگزار نخواهد شد و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌توانند صاحب شورای روستا شده و از مزایای آن استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام، از چهار طریق اپلیکیشن موبایل، کامپیوتر، دفاتر پیشخوان و مراجعه به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها صلاحیت کاندیداها در هیئت‌های بخش مورد بررسی قرار گرفته و به اطلاع آنها می‌رسد.

ندائی اضافه کرد: امیدواریم ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای روستا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به انجام برسد تا در موعد مقرر تبلیغات لازم را انجام دهند.

وی در مورد پایان ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای شهر استان اردبیل بیان کرد: در مجموع ۸۷۸ نفر برای رقابت در ۳۱ شهر استان ثبت‌نام کردند که از بین آنها ۱۶۵ نفر به عنوان عضو اصلی و ۱۰۱ نفر به عنوان عضو علی‌البدل راهی شوراهای شهر خواهند شد.

ندائی ادامه داد: صلاحیت این افراد در هیئت‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و قرار است از فردا در هیئت‌های نظارت صلاحیت کاندیداها مورد بررسی نهایی قرار بگیرد تا در صورت شکایت داوطلبان در هیئت مرکزی نظارت، کار تجدید نظر احتمالی انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: به هیچ وجه کاندیداها حق تبلیغات زودهنگام را ندارند و موعد تبلیغات ۲۰ تا ۲۶ خردادماه تعیین شده که با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و به دور از راه انداختن ستادهای تبلیغاتی، انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خردادماه همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم همه کاندیداها به مقررات و موازین قانونی پایبند بوده و زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه را در ۲۸ خردادماه فراهم آورند.‌

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.