قرار نیست برای ایجاد اشتغال در خیابان هم دکه بزنیم

به گزارش «تاریخ‌ما»، چندی است که موضوع اختلاف میان مدیران شهری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقل محافل رسانه‌ها شده است، برای روشن شدن این موضوع به سراغ رئیس شورای شهر قزوین رفتیم و تا اظهارات وی را در این خصوص بشنویم.

حکمت‌الله داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار، ضمن اشاره به لزوم حل مشکلات مردم در شورای شهر اظهار کرد: مراجعاتی که مردم دارند ما را به تکاپو وا می‌دارد که دنبال رفع مشکل آن‌ها باشیم به‌عنوان‌مثال مراجعات مردم درخصوص مشکلاتشان در خیابان شهید انصاری شرقی منجر شد که شورای شهر در شورای عالی معماری شهرسازی تهران از طرح خیابان انصاری شرقی دفاع کند.


وی عنوان کرد: در حال حاضر با آنچه از سوی شورای عالی معماری شهرسازی تهران تصویب‌ شده مشکلات مردم حل نخواهد شد؛ ضمن اینکه مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی هم یک مصوبه چندپهلو است و قرار بوده آئین‌نامه‌هایی را در ادامه آن بفرستند که البته هنوز دریافت نشده است.

داوودی خاطرنشان کرد: موضوع ساخت‌وساز مردم با حجم تراکم پایین موجب اعتراضات مردم منطقه شده چراکه از جنبه اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست و اکنون برای این قضیه دچار مشکل هستیم.

این مسئول عنوان کرد: برای رفع این مشکلات علیرغم موضوعاتی که در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود؛ با استاندار جلسه داشتیم و مقرر شد استاندار به این موضوع ورود کند و به وزیر مسکن نامه بزند و برای حل مشکلات با همکاری مشترک مدیریت کلان استان اقدام شود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که معضلات را از طریق تفاهمات حل کنیم؛ مشکل مردم با جو رسانه‌ای حل نمی‌شود بلکه از طریق تصمیم‌گیری مدیران حل‌وفصل خواهد شد.

داوودی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای شهر می‌خواهد از میراث فرهنگی شکایت کند، گفت: موضوع شکایت اعضای شورا از میراث فرهنگی شخصی است و با مسائل مردم فرق دارد و نباید خلط مبحث شود؛ مدیرکل میراث فرهنگی در نشست خبری خود، سخنانی را ایراد کرد و واکنش‌هایی از سوی اعضای شورا داشت که مربوط به مسائل شخصی است و ربطی به شورا ندارد.

وی در خصوص درخواست میراث فرهنگی برای حضور در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: میراث فرهنگی برای حضور در شورای شهر درخواست داده است و دعوت از مسئولان این اداره برای حضور در صحن علنی شورای شهر در دستور کار قرار دارد و در آینده از آن‌ها دعوت به عمل خواهیم آورد.

به گزارش «تاریخ‌ما» یکی از موضوعاتی که این روزها در رسانه‌ها مطرح‌شده بازارچه صنایع‌دستی در دولتخانه است؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین اظهار کرده است: در این بازارچه برای ۷۰ نفر اشتغال‌زایی شده و تخریب بازارچه و دامن زدن به این مسئله به زیان مجموعه استان است و تبعات بیکار شدن ۷۰ نفر را باید کسانی که به این مسئله دامن می‌زنند، بپردازند چراکه ما شنیده‌ایم این ۷۰ نفر گفته‌اند «اگر بازارچه تعطیل شود در مقابل مجلس و وزارت کشور تحصن خواهیم کرد.»

داوودی در این خصوص گفت: در دولتخانه صفوی ساخت‌وساز بدون مجوز شهرداری انجام‌شده است قرار نیست برای ایجاد اشتغال در خیابان هم دکه بزنیم و بگوییم ایجاد اشتغال کرده‌ایم؛ این موضوع قانونی نیست.

وی اضافه کرد: قرار نیست هر کس در محدوده خود هر کاری که می‌خواهد انجام دهد؛ میراث فرهنگی در دولتخانه صفوی سازه گذاشته و فضایی را گرفته و بازارچه ایجاد کرده است که شهرداری می‌گوید باید از ما مجوز می‌گرفت.

رئیس شورای شهر قزوین در خصوص سرانجام بازارچه صنایع‌دستی دولتخانه صفوی گفت: کارشناسان شهرداری برابر قانون وظایف خود را انجام خواهند داد و از طریق کمیسیون ماده 100 اقدامات لازم جهت تخریب انجام می‌شوود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.