همایش ملی قومس‌شناسی برگزار می‌شود/ ایجاد انجمن مفاخر

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ابوالفضل دلارام ظهر دوشنبه در نشستی با موضوع برگزاری همایش قومس شناسی، بابیان اینکه این همایش با دعوت از چهره‌های ماندگار کشوری در روز پنج‌شنبه ششم دی‌ماه در سمنان برگزار می‌شود، تأکید کرد: چهرهای ماندگاری در این همایش سخنرانی خواهند کرد همچنین این همایش مهمانان برجسته‌ای نیز مانند دکتر اعوانی چهره ماندگار کشور دارد.

وی بابیان اینکه رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد نیز در این همایش حضور دارد، افزود: این همایش به دو نوبت صبح و عصر تقسیم‌شده و در هرکدام هیئت‌رئیسه‌هایی شامل ارائه مقالات و سخنرانی اجرا می‌شود همچنین در عصر روز پنج‌شنبه نیز ویژه‌برنامه اختتامیه برگزار خواهد شد.

بازدید از آثار تاریخی سمنان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به سخنرانی چندین چهره برجسته علمی در همایش ملی قومس شناسی، تأکید کرد: نکوداشت مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب استان در زمره بخش‌های این همایش است.

دلارام بابیان اینکه برگزاری یک آیین بزرگداشت در سطح ملی نیز در زمره برنامه‌های این همایش است، گفت: آثار و مفاخر استان سمنان در این همایش معرفی می‌شوند همچنین پیشنهاد ایجاد انجمن مفاخر استان نیز برای این همایش داده‌شده است.

وی در ادامه و بابیان اینکه در آیین اختتامیه همایش ملی قومس شناسی ارائه‌دهندگان مقالات برتر نیز تجلیل می‌شوند، افزود: حدود ٥٠ مقاله از سوی صاحب‌نظران و محققان به دبیرخانه همایش چهارمین همایش ملی قومس شناسی ارسال‌شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بازدید از آثار تاریخی و موزه‌های سمنان نیز در زمره بخش‌های جانبی این همایش است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.