حماسه نهم دی تجلی بصیرت و ولایتمداری امت اسلامی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی، اظهار داشت: امت اسلامی ایران در حرکت حماسی روز نهم دی ۸۸ به دشمنان و بدخواهان نشان دادند که اجازه نمی‌دهند هیچکس به انقلاب و اسلامی وارد سازد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در حقیقت اقدام حماسی ملت انقلابی و ولایتمدار ایران در روز نهم دی یک حرکت سرنوشت ساز و مهم بود که به دشمن اثبات کرد توطئه هایش بی اثر و بی فایده است.

از بارزترین نشانه های بصیرت امت، حماسه نهم دی بود

دری نجف‌آبادی بیان کرد: مردم ایران در طول دوران انقلاب اسلامی همواره با بصیرت و آگاهی، بدخواهان انقلاب اسلامی را با شکست روبرو کرده اند که در حقیقت یکی از بارزترین نشانه های این بصیرت، رقم زدن حماسه نهم دی می باشد و نهم دی در حقیقت تجلی ولایتمداری امت اسلامی ایران و پایبندی ملت به انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: همانطور که امت اسلامی ایران در چهار دهه اخیر همواره با بصیرت و آگاهی عمل کرده اند، امروز نیز در مواجهه با مشکلات اقتصادی و تنگناها قطعا به خوبی می توانند استقامت داشته باشند و به این ترتیب یک بار دیگر دشمن را از توطئه هایش مایوس کنند.

ملت با بردباری و انسجام، مشکلات را پشت سر می گذارند

دری نجف آبادی تصریح کرد: مردم ایران همانطور که در طول دوران انقلاب همواره با نقشه های بدخواهان و دشمنان روبرو بوده و در وقایعی همچون جنگ تحمیلی نهایت ایثار و رشادت خود را نشان داده اند و از میهن اسلامی دفاع کردند، امروز نیز با همان بردباری و اتحاد مشکلات و دشواری ها را پشت سر می گذارند.

وی ادامه داد: همانطور که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرموده اند؛ چنانچه مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند به این مملکت آسیبی نمی رسد و همه ما بایستی این مهم را مدنظر قرار دهیم.

مرحوم آیت الله شاهرودی در فقاهت جایگاه والایی داشت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به درگذشت  آیت الله شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و عنوان کرد: مرحوم آیت الله شاهرودی از چهره های ارزشمند نظام و انقلاب بود که در راه انقلاب و نظام اسلامی تلاش و مجاهدت بسیار انجام داد و در فقاهت نیز از جایگاه والایی برخوردار بود.

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد تهران گفت: امت اسلامی ایران با خانواده های داغدار این دانشجویان همدردی می‌کنند و این خانواده های داغدار بدانند به خاطر قصور در خدمت به این دانشجویان عذرخواه هستیم.

مصلا مرکز وحدت مسلمین و حائز اهمیت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عملیات بازسازی مصلای بیت المقدس اراک عنوان کرد: این عملیات آغاز شده و می طلبد خیران و مردم در این رابطه مشارکت مطلوبی داشته باشند، چراکه مصلا در حقیقت مرکز وحدت مسلمین بوده و از این منظر از اهمیت بالا برخوردار است.

وی در رابطه با مجتمع حوزوی خاتم الانبیا اراک نیز عنوان کرد: در حال حاضر در این مجتمع حوزوی تعدادی از طلاب خارجی نیز تحصیل می کنند که طبیعتا در شهر اراک نیز رفت و آمد دارند و به این سبب بایستی از شرایط مطلوب و مناسبی برخوردار باشند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.