واکاوی حماسه ۹ دی/ملت ایران همواره پشتیبان نظام هستند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی بعدازظهر شنبه در دیداراعضای ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی استان کرمان اظهار داشت: پیشاپیش ۹ دی ماه را  تبریک و تهیت عرض می کنم.

وی با اشاره به اینکه فردا حضور مردم بصیر کرمان را در تجمع ۹ دی را خواهیم داشت، افزود: ۹ دی در واقع یک سکه دو رو است؛ یک طرف سکه بصیرت، آگاهی، وظیفه شناسی و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده و یک طرف دیگر سکه آشوب ها، فتنه ها و مشکلاتی است که کشور را چند ماه دچار گرفتاری کرده بود.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: اگر بخواهیم تحلیل درست از اوضاع و احوال ۹ دی سال ۸۸ داشته باشیم باید به فتنه های مختلفی که در تاریخ علیه پیامبران (ص)، ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین رقم خورده مرور کنیم و تاریخ معاصر کشور خود را هم بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت موسی کلیم الله یکی از انبیاءالهی مورد تاکید قرآن است، گفت: قرآن در زمان حضرت موسی از سه فتنه بسیار بزرگ خبر می دهد؛ فتنه فرهنگی که در راس آن سامری ها قرار دارند، فتنه اقتصادی که در راس آن قانون و سوم فتنه سیاسی و حاکمیتی است که در راس آن فرعون قرار دارد. وموسی با هر سه فتنه مبارزه می کند و هر کدام ساز و کار خود را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: در زمان پیامبراسلام (ص) این فتنه ها در قالب و پوشش دیگری خودشان را نشان می دهند و جریان قدرتمندی به اسم نفاق در صدر اسلام در مقابل پیامبر (ص) می ایستد و فتنه های مختلف را طراحی می کند.

وی عنوان کرد: فتنه هایی از مسجد سازی گرفته تا هر حرکتی که می توانست مردم را از اطراف پیامبر (ص) پراکنده کند وآرام آرام در مسیری دیگری قرار دهد.

علیدادی سلیمانی افزود: بعد از پیامبر اکرم (ص) و فتنه های متعدد دیگری رخ می دهد که هر کدام تاثیراتی می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: گاهی اوقات آنقدر حجمشان فتنه ها بالا و تاثیرات جدی است که بعضی از خواصی که تا دیروز دلشان برای حق و حق خواهی می تپید تحت تاثیر آنها قرار می گیرند و مسیر خود را عوض می کنند.

وی گفت: آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد بخشی ازهمین رویکردها است که خودش را در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد یک امتحان و آزمون بزرگ برای خواص و مردم در مقابل یک فتنه عظیم است که هر چه جلوتر می رود بیشترخود را نشان می دهد و مردم بهتر فتنه را می شناسند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: در فتنه ۸۸ با گذشت هر چه بیشتر زمان مردم می بینند که اتفاقاتی که رخ می دهد مربوط به رقابت انتخاباتی نیست. انتخابات قانون دارند و یک نفر رای می آورد و یک نفر رای نمی آورد.

وی گفت: کسانی که رای نمی آورند حق اعتراض دارند و می توانند اعتراضات و شکایات خود را براساس همان قانونی که پذیرفتند و در رقابت انتخاباتی شرکت کردند بت کنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه قانون مرجع رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را مشخص کرده است، بیان کرد: در هر انتخاباتی طبیعی است اعتراضاتی وجود داشته باشد؛ اما می بینید زمانی یک جریان مجاری قانونی را قبول ندارد در صورتی که این افراد از همین طریق وارد رقابت شده اند.

وی ادامه داد: این افراد سعی داشتند آرام آرام بستری برای اینکه یک آتش حجیم فتنه در کشور ریخته شود فراهم کنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه علائم فتنه با گذشت زمان پررنگ تر شد، عنوان کرد: مشاهده کردیم از یک جا جلوتر دیگر بحث انتخابات نبود و شعارهای که داده می شد مقدسات را هدف قرار می داد.

وی تاکید: شعارهایی که در فتنه ۸۸ داده می شود از چارچوب کسانی که در قالب آن نظام در رقابت شرکت کرده اند فراتر رفت و وارد صحنه هایی شد که مقدسات دینی مورد حمله و هجمه قرار گرفت.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: به امام راحل (ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت شد و حمله به مسجد، عاشورا، عزادار و… در دستور کار فتنه گران قرار گرفت.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: اتاق های فرماندهی متعدد در سرزمین های بیگانه تشکیل شد و به صورت شبکه ای همراه و هماهنگ جریان آشوب و هنجارشکنی را مدیریت و فرمانده می کردند .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دیگر جریان از آن تحلیل ساده اندیشی مبنی بر اینکه که اختلافی در داخل جناحها وجود دارد به طور کلی خارج شد و اینجا زمان، زمانی است که سکه روی دوم خود را نشان داد و آن بصیرت و آگاهی مردم است .

وی افزود: زمانی که مردم این حجم اتفاقات را دیدند پازل را کنار هم قرار دادند و دیدند انقلابی که برای آن ۱۰ هزارشهید جان خود را فدا کرده اند تا طاغوت را شکست داده و جمهوری اسلامی شکل گیرد مورد هدف قرار گرفته است.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: در آن زمان همه جناح ها و گروه ها دست به دست هم دادند و در یک نگاه کاملا مومنانه به انقلاب و کسانی که تا دیروز در رقابت های انتخاباتی هر کدام در یک گروه و ستادی کار می کردند در کنار هم قرار گرفتند تا دشمن مشترک را شکست دهند.

وی گفت: این مسئله تبدیل به خروش معنا دار و با بصیرت  در روز ۹ دی ماه سال ۸۸ شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.