مزارع گندم مازندران بیمار شدند؟

مجید بهادری در جلسه زراعت گندم شهرستان ساری با اشاره به شرایط اقلیمی و بارندگی های اخیر و دمای مناسب و فیزیولوژی گیاه گندم، اظهار کرد: تمامی شرایط برای ظهور و توسعه بیماری های شایع گندم وجود دارد و عدم مبارزه به موقع موجب افت عملکرد می شود.

وی با تاکید بر بسیج تمام امکانات در پایش مزارع برای رصد و پایش آفات و بیماری ها و اطلاع رسانی و مبارزه بموقع با بیماری های قارچی بر اساس دستورالعمل ها و اطلاعیه ها، مبارزه با بیماری ها در مراحل مختلف رشدی را ضروری دانست و گفت: غالب مزارع آبی استان واقع در مناطق دشت به شدت مستعد بیماری هستند و سمپاشی به موقع با نظر کارشناسان پهنه باید توسط کشاورزان انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی امسال و بارندگی و دمای مناسب که زمینه را برای شیوع و گسترش بیماری های قارچی گندم مهیا کرده است، برای پیشگیری و کاهش خسارت بیماری ها و جلوگیری از افت عملکرد محصول گندم، کشاورزان باید مبارزه شیمیایی به موقع با بیماری ها انجام دهند.

مبارزه با بیماری های گندم در 920 هکتار مزارع گندم ساری

رضا پورفلاح اظهار کرد: امسال ده هزار و 182 هکتار مزارع این شهرستان گندم کشت شد که تاکنون در 920 هکتار از این مزارع علیه بیماری ها مبارزه شیمیایی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از گندم کاران خواست مبارزه صحیح و به موقع با آفات و بیماری ها داشته باشند تا از افت عملکرد محصول جلوگیری شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.