پیش‌بینی رشد تعداد مراکز اقامتی و تخت‌های گردشگری در یزد

‌«سید مصطفی فاطمی» در جریان بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(«تاریخ‌ما») – منطقه یزد، با تبریک فرارسیدن ایام بزرگداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب، به نقش انقلاب در توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد هتل‌ها و مهمان‌سراهایی که تا قبل از پیروزی انقلاب در استان بسیار محدود بود؛ از دستاوردهای چهار دهه عمر پربرکت انقلاب محسوب می‌شود.

وی افزود: هر چند یزد به دلیل داشتن بافتی پایدار، تاریخی و جهانی، شهری گردشگری در کشورمان تلقی می‎‎شود اما نسبت به شهرهای پر رونق و باسابقه‎‎ی گردشگری مانند اصفهان و شیراز، در زمینه توسعه اماکن اقامتی طی این چهار دهه توسعه بسیار خوبی داشته است و رشد قابل توجه تعداد مراکز اقامتی و تخت‌های گردشگری نسبت به  شهرهای مذکور را برای سال‎‎های آتی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اشتغالزایی و توسعه‌ی گردشگری استان یزد را نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: هرچند در اولین خیابان‌کشی‌های شهر یزد که در دوران پهلوی اتفاق افتاد، علی‌رغم مقابله مردم فرهنگ‌دوست یزد بخش زیادی از بناهای تاریخی یزد تخریب شد و در سال‌های ابتدایی انقلاب نیز برخی تخریب‌ها در این حوزه را شاهد بودیم ولی در سال‌های بعد تاکنون دولتمردان و مردم به ارزش‌های این آثار آگاه‌تر و برای حفاظت آنها سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته که این نیز از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به رشد گردشگران خارجی استان یزد پس از انقلاب و به ویژه طی دهه ۹۰ اشاره و اظهار کرد: تعداد گردشگران خارجی که طی سنوات ۹۰ تا ۹۶ به استان یزد سفر کرده‎‎اند، به ترتیب ۹ هزار، ۱۲ هزار، ۲۵ هزار، ۶۰ هزار، ۶۵ هزار، ۱۳۵ هزار و ۱۶۰ هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: هر چند تعداد گردشگران خارجی استان در سه ماهه دوم امسال به علت نوسانات سیاسی متاثر از نقص ظالمانه‎ی برجام به شدت کاهش داشت اما در سه ماهه سوم به مراتب وضعیت بهتر از قبل شده است ولی با این وجود پیش‌بینی می‌شود که امسال تعداد گردشگران خارجی کمتری را نسبت به سال پیش در استان شاهد باشیم.

این مسئول برخی اقدامات این اداره کل در زمینه رونق گردشگری استان را موثر دانست و گفت: برخی اقدامات که در زمره برنامه‌های کوتاه مدت جذب گردشگران از سوی اداره کل میراث فرهنگی انجام شد، رشد ضریب اشغال تخت‎‎های اقامتی استان از ۳۰ درصد در سه ماه دوم امسال به ۸۰ درصد در سه ماهه سوم به دنبال داشته است که عمده‌ترین این فعالیت‌ها شامل برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری بوده است‌.

فاطمی در این مورد به برگزاری جشنواره‌های زردک اردکان، قورمه‌ی مهریز، انار تفت، زعفران بهاباد، مجسمه‌ها‌ی شنی و خرمای بافق و کلوخ رشکوئیه از ابتدای سالجاری تاکنون اشاره کرد و افزود: البته جشنواره‌های متنوع دیگری را نیز تا پایان سال جاری و همچنین اوائل آغاز سال آینده در دستور کار داریم که امیدواریم با برگزاری آنها شاهد جذب گردشگران بیشتری به استان باشیم.

وی در نظر گرفتن تخفیفات و امتیازاتی برای سفر و اقامت کارکنان سازمان‌های طرف قرارداد این اداره کل را نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش ضریب اشغال تخت‎‎ هتل‎‎ها و اقامتگاه‎‎های استان عنوان کرد.

فاطمی بر اهمیت نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در ایجاد و حفظ شاکله‌ی یزد در نگاه گردشگران تاکید کرد و گفت: خبرهای خوب فعالان رسانه‎‎ای و فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی در ایجاد چهره‌ی مناسبی برای گردشگران یزد داشته باشد، از این رو از فعالان این حوزه خواستار ایجاد تصاویری مثبت از یزد در نگاه گردشگران هستیم.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.