امدادرسانی تیم های امدادی هلال احمر به حادثه‌دیدگان از آبگرفتگی‌های اخیر در استان سمنان

دکتر مظفر محمدخانی در تشریح عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی ۲۴ ساعت گذشته استان، اظهار کرد: با دریافت هشدارهای هواشناسی و پیش‌بینی وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی از نقاط استان برنامه‌ریزی جهت ارتقای توان آمادگی و پاسخگویی به موقع و ارائه خدمات رسانی در دست پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به بارش‌های دو سه روز اخیر در نقاط مختلف استان اضافه کرد: به دنباب آبگرفتگی و وقوع حادثه سیل در روستاهای معلمان و حسینان در محدوده محور دامغان به جندق به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اطلاع داده شد که بلافاصله 7 تیم عملیاتی به منطقه اعزام گردیدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: 23 نیروی امدادی در قالب 7 تیم با تجهیزات مربوط به جستجو و نجات در سیلاب به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند.

محمدخانی گفت: در این امداد رسانی‌ها 7 خودروی امدادی و 15 دستگاه پمپ اعم از لجن کش، کف کش بکارگیری شده است.

وی افزود: تخلیه آب 25 باب منزل مسکونی، کمک به خودروهای گرفتار در مسیر سیلاب، توزیع اقلام امدادی و زیستی و همچنین بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین خانوارهای آسیب دیده از سیل از دیگر اقدامات انجام شده توسط هلال احمر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: عملیات امدادرسانی به متاثرین از سیل و آب گرفتگی تا زمان عادی شدن شرایط همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این چند روز پیش از این نیز به دنبال وقوع سیل در برخی روستاهای شهرستان های شاهرود و میامی، امدادگران به سرعت در مناطق آسیب دیده از بارش های اواسط هفته حضور یافته و به هم استانی ها خدمات رسانی کردند.

محمدخانی گفت: تیم های امدادی هلال احمر در این عملیات ها با حضور در روستاهایی نظیر: خرقان و جنگل ابر در بسطام شاهرود و روستای ارمیان میامی به آسیب دیدگان از سیلاب های اخیر خدمات دهی کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.