شناسایی 100 گونه پرنده مهاجر در استان اردبیل

سعید شهند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده این پرندگان مهاجر گاز پیشانی سفید و فلامینگو است که در فصول مختلف سال این گونه‌ها با حضور در تالاب‌های استان اردبیل به زمستان گذرانی می‌پردازند تا شرایط مناسبی را در زیست بوم‌های استان اردبیل سپری کنند.

وی تصریح کرد: جمعیت پرندگان مهاجر و گونه‌های نادر آن همه ساله در فصول مختلف با انتخاب تالاب‌ها و به ویژه زیست بوم‌های شمال استان سعی دارند تا گذران زندگی کرده و ما نیز به نوبه خود تلاش می‌کنیم تا از این گونه‌ها صیانت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 48 درصد پرندگان و 24 درصد پستانداران کشور بر اساس آمار و اطلاعات دقیق در استان اردبیل زیست می‌کنند که اداره کل حفاظت محیط زیست تلاش می‌کند از حیات وحش و گونه‌های مختلف پرندگان به ویژه پرندگان مهاجر صیانت کند.

شهند به نامگذاری 20 اردیبهشت به نام روز جهانی پرندگان مهاجر اشاره کرد و افزود: یکی از تهدیدهای جدی در شرایط کنونی، تهدید زیستگاه‌های این پرندگان است که عده‌ای با توسعه زندگی شهری و همچنین ساخت و سازها و تقویت نظام بهره‌برداری کشاورزی و دامپروری به این مسائل دامن بزنند که قطعا باید جلوی آنها گرفته شود.

وی رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست را صیانت از گونه‌های مختلف با جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 10 درصد مساحت استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است، سعی و تلاشی جدی در فرآیند تقویت نظام نگهداری از این گونه‌ها جز رویکردها و برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.