دهمین همایش سیره علوی به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، «خسرو عزیزی» رئیس همایش بین المللی سیره علوی درباره برگزاری این همایش به خبرنگار «تاریخ ما» گفت: امسال دهمین سالی است که این همایش در استان لرستان به ریاست آیت الله میرعمادی، نماینده ولایت فقیه در خرم آباد برگزار می‌شود. هر سال یک دانشگاه وظیفه برگزاری این همایش را بر عهده می گیرد. امسال این همایش ۸ اسفند ماه در خرم آباد برگزار خواهد شد و تاکنون نزدیک به ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که ۲۸۸ مقاله ارزیابی و مورد پذیرش قرار گرفته اند. اکنون  ۱۲ مقاله برتر انتخاب شده که بناست این مقالات در مجله علمی و پژوهشی منتشر شوند. این همایش امسال به صورت بین المللی و در دو بخش اقتصاد و جامعه برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه لرستان افزود: با توجه به اینکه این همایش درباره سیره علوی است، امیدوارم برپایی آن بتواند روی مردم و مدیران ما تاثیرگذار باشد. این همایش بین المللی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که در شیراز مستقر است، مجوز بین المللی گرفته و با همکاری دانشگاه جامعه المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب از مهمان های خارجی دعوت به عمل آورده است. همچنین قرار است از «آیت الله صدیقی» به عنوان مهمان ویژه این همایش دعوت بعمل آید.

عزیزی گفت: برای برگزاری این همایش، تمام دانشگاه‌های استان با همکاری آموزش و پرورش مشارکت داشته اند که زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

فلاحی، دبیر علمی همایش سیره علوی نیز درباره محورهای این همایش گفت: این همایش بین‌المللی در دو محور اقتصاد و جامعه در اسفندماه برگزار خواهد شد. محورهای این همایش بیشتر مسایل مبتلابه روز در حوزه جامعه و اقتصاد هستند و مسایلی مثل رونق و فعالیت اقتصادی در سیره امام علی(ع)، مفاسد اقتصادی و مدیریتی و شیوه برخورد با آنها، مسایل دین مداری در جامعه و نحوه برخورد با آنها و جلوگیری از نحوه نادرست دین و مسایلی از این قبیل را در دو بخش جامعه شناسی و  اقتصاد بررسی خواهدکرد.

وی افزود: مهمان های ویژه ای از کشورهای اروپایی و عربی خواهیم داشت که از آنها برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

دبیر علمی همایش سیره علوی تصریح کرد: مقالات برتر در این همایش ارایه خواهد شد و مقالات خوبی تاکنون به دست ما رسیده است. تلاش ما این بوده که محورهایی که انتخاب می شود با توجه به نیازهای روز و اموری باشد که با آن در جامعه درگیر هستیم یعنی مساله مدیریت، اقتصاد، مشکلات و موانع اقتصادی و مسایلی از این دست که اهمیت دارد و همین طور اطلاعات جامعه شناسی و مساله ملاک‌های دینی و حقیقت دینی و شاخصه های اخلاقی و انسانی که بایدمدنظر در حکومت و حاکمان باشد و حقوق متقابل بین آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: این همایش را در سال‌های گذشته هم داشته ایم ولی امسال، اولین همایش بین المللی را در این خصوص برگزار می کنیم که با گستردگی بیشتری در حال انجام است و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است. اینکه محورهای یک همایش را با توجه به نیازهای جامعه قرار دهیم، تا کنون کمتر اتفاق افتاده که در این همایش به آن توجه داشته ایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.