منازل مسکونی روستایی خراسان‌شمالی بیمه است/‌اعطای تسهیلات به زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، محمدعلی شجاعی در این خصوص اظهار کرد: بر اثر این زمین‌لرزه‌ها خسارت‌هایی به برخی از زیرساخت‌ها از جمله آب و برق وارد شد که با حضور به‌موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان مربوط، مشکلات برطرف شد.

وی افزود: خوشبختانه این زلزله‌ها خسارت جانی نداشت اما به بیش از یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد آمده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مقام عالی دولت در استان، اضافه کرد: سال گذشته با همکاری ستاد فرمان امام (ره) تمامی منازل مسکونی روستایی در استان خراسان شمالی بیمه شدند.

وی گفت: در این راستا شرکت‌های بیمه برای ارزیابی وارد منطقه شده‌اند و 250 میلیون ریال تسهیلات برای تعمیر و تامین اثاثیه به زلزله‌زدگان پرداخت خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: در ساعات اولیه تیم‌های اکیپ ارزیابی هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب برای برآورد خسارت‌ها، توزیع چادر، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان در مناطق حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما بر اثر وقوع زمین‌لرزه های پیاپی بامداد روز دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه، بیش از یک هزار خانه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم خسارت دیدند که از این میان بیش از یکصد خانه به طور کامل تخریب و غیرقابل سکونت شده اند.

بنا به آمار مرکز لرزه‌نگاری کشوری، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،  از ساعت 3:34 دقیقه بامداد دوشنبه تا ساعت 23 و 27 دقیقه، 24 زمین لرزه در کانون‌های دو شهر سنخواست و شوقان خراسان شمالی رخ داده است که دو زمین لرزه 5.4 و 5.5 ریشتر قدرت داشته اند.

به گفته کارشناسان بر اساس شواهد تاریخی منطقه سنخواست پتانسیل لرزه‌خیزی دارد؛ گسل “کرف” با طول تقریبی ۳۵ کیلومتر در مجاورت رومرکز زلزله  سنخواست استان خراسان شمالی امتداد دارد و بررسی زلزله‌های تاریخی این منطقه نشان می‌دهد که از سال ۱۹۰۰ میلادی تاکنون زلزله‌های تاریخی تا ۱۰۰ کیلومتری اطراف این منطقه رخ داده‌، ضمن آنکه زمین‌لرزه‌های ۱۵ سال اخیر نیز معرف میزان لرزه‌خیز بودن منطقه است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.