«وارش» را با کمترین هزینه برگزار می کنیم/ مشکلات معیشتی مردم

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با اشاره به این که مازندران سرزمین استعدادهاست، بیان کرد: برخی از مهمترین آثار تاریخ سینمای ایران توسط هنرمندان مازندرانی ساخته شده اند. هنرمندان این استان در عرصه فعالیت های ملی و بین المللی همواره پیشرو بوده اند و این مهم امکانی را در اختیار ما قرار خواهد داد تا از همه ظرفیت های فرهنگی مازندران در ساختاری مناسب بهره بگیریم.

وی افزود: سینما به عنوان هنر و صنعتی فراگیر توانسته با بهره گیری از اندیشه های فرهنگی و اجتماعی به احساسات عمیق انسان ها در دنیای مدرن امروز توجهی متفاوت کند و در این میان، جوانان خلاق و نوجو با راهبردهایی درست، مسیر تازه ای را برای معرفی آثار خود که به فرهنگ ها و آیین ها می پردازند، کشف کرده اند.

قربانپور با اشاره به رویکرد اصلی جشنواره بین المللی فیلم «وارش» در دوره نهم عنوان کرد: توجه اصلی در این دوره جشنواره به موضوع فرهنگ عامه با تاکید بر سنت های فرهنگی، رفتاری و زیستی است و تلاش می کنیم با برگزاری پنل ها و کارگاه های تخصصی که با حضور کارشناسان حوزه سینما و مردم شناسی برگزار می شود، فضای جدیدی را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تعامل و ارتباط موثر با فیلمسازان و چهره های شاخص در کشورهای حوزه دریای کاسپین از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره است و در تلاش هستیم با تبادل فرهنگی و نمایش فیلم های تاثیرگذار حوزه تمدنی میراث مشترک و میراث طبیعی نظیر دریای کاسپین با همسایگان خود در روند بهبود و ارتقای روابط میان دولت ها و ملت ها نقش موثری را ایفا کنیم.

قربانپور درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نیز عنوان کرد: فعالیت دبیرخانه جشنواره از مهرماه گذشته با رویکردی بین المللی آغاز و تاکنون بیش از ۳۳۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» اظهار کرد: تصمیم های کلان برای برگزاری هدفمند این دوره بر عهده شورای سیاستگذاری است و ضمن آن، از نظرات همه نخبگان فرهنگی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره استفاده می کنیم.

وی درباره نحوه تامین منابع مالی برگزاری جشنواره نیز توضیح داد: بخشی از منابع جشنواره از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تامین است و در ماه های گذشته مذاکرات مختلفی با مدیران ارشد ملی، استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برگزاری مطلوب این رویداد داشته ایم و باتوجه به وعده های داده شده منتظر تحقق آن ها هستیم زیرا جشنواره بین المللی فیلم «وارش» به عنوان یک حرکت جریان ساز ملی ظرفیتی متعلق به مردم و هنرمندان است و همه باید برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کنیم.

این فعال فرهنگی افزود: با این وجود با توجه به شرایط اقتصادی دولت و مشکلات معیشتی مردم در نظر داریم جشنواره را با کمترین هزینه و با استفاده از مشارکت مردم برگزار کنیم.

وی در پایان از گسترش و توسعه جشنواره به شهرهای دیگر مازندران خبر داد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه های فرهنگی تصمیم داریم جشنواره را در شهرهای دیگر مازندران برگزار کنیم. امیدواریم طی چند روز آینده و پس از بررسی های لازم سایر شهرهای میزبان را اعلام کنیم.

نهمین جشنواره فیلم «وارش» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.