برگزاری جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» در اسدآباد

علی جمور در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به اینکه پیش از این استان همدان در شهرستان بهار میزبان این جشنواره بوده است، افزود: این جشنواره کشوری برای دومین بار در  استان همدان به میزبانی شهرستان اسدآباد در ۱۲ و ۱۳ خردادماه به مدت دو روز در استادیوم شهرستان با همراهی یک اسپانسر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دعوت از سه داور خارجی از کشورهای برزیل، هلند و روسیه برای داوری این جشنواره افزود: در این جشنواره براساس پیش بینی ها تعداد ۱۰۰ اسب از نژاد عرب ایرانی و عرب خارجی شرکت خواهند داشت که از این تعداد ۲۵ رأس به شهرستان و ۷۵ رأس به سایر نقاط کشور تعلق دارد.

جمور با بیان اینکه برای اسکان این تعداد اسب مقدمات لازم در پنج باشگاه پرورش اسب شهرستان پیش بینی شده و هماهنگی های لازم به عمل آمده است، تصریح کرد: عوامل اجرایی این جشنواره ۲۰ نفر خواهد بود که برای این عوامل و داوران دعوت شده مقدمات اقامت طی دو روز جشنواره پیش بینی شده است.

وی همچنین از احداث باکس سیار نگهداری اسب در شهرک صنعتی اسدآباد برای برگزاری این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای دو باشگاه پرورش اسب و نیز دو واحد پرورش اسب در مجموع با ۱۰۰ رأس اسب از نوع کُرد و عرب ایرانی و خارجی است که ۷۰ درصد از این اسب ها، میکروچیپ دار و شناسنامه دار هستند.

جمور در ادامه نبود پیست سوارکاری برای علاقمندان به ورزش سوارکاری را از مهمترین مشکلات این شهرستان برشمرد و یادآور شد: برای مرتفع شدن این امر به دنبال جانمایی مکان مناسب برای راه اندازی پیست سوارکاری در شهرستان هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر سوارکاران شهرستان به علت نبود پیست سوارکاری استاندارد برای تمرینات خود در فصل زمستان از راه های بین مزارع و در فصول دیگر از زمین های دیم کشاورزی استفاده می کنند که به طور قطع با راه اندازی پیست سوارکاری شهرستان این دغدغه سوارکاران مرتفع خواهد شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.