۵۲۶ طرح کشوری به شکل همزمان در حیران آستارا افتتاح شد

دکتر علی اصغر مونسان در حاشیه آیین بهره برداری از هتل مذکور که با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این دهکده توریستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: لحظاتی پیش و به شکل همزمان ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۵۳۷ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این طرح ها اشتغالزایی برای ۲۶۹۷ نفر را در پی دارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه های افتتاح شده هتل پنج ستاره دهکده گردشگری حیران آستارا می باشد که به عنوان نگین سبز استان گیلان مطرح است.

وزیر میراث فرهنگی افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث این هتل رقمی معادل ۹۰۰ میلیارد ریال را هزینه کرده است که پروژه های بزرگ و بی نظیر می باشد.

مونسان با اشاره به اینکه این هتل در ۸۳۸۱ متر مربع و در ۵ طبقه احداث شده است، خاطر نشان کرد: در این مجموعه ۷۲ سوئیت ۶۰ مترمربعی تا ۷۵ مترمربعی و دو سوئیت VIP احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه این هتل در فاز نخست به شکل مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است، توضیح داد: هتل بین المللی حیران در مجموعه خود رستوران، کافی شاپ و سایر امکانات گردشگری جنبی از قبیل تله کابین، سورتمه، استخر قایقرانی، زیپ لاین، شهربازی، بازار سنتی و سایر امکانات را دارد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، در آیین بهره برداری از این هتل جمع کثیری از مسئولان کشوری، استاندار گیلان و مدیران کل و مسئولان محلی شهرستان مرزی بندر آستارا نیز حضور داشتند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.