تهران‌گردی خاطره‌انگیز در عید نوروز

به گزارش بازرگانی سایت «تاریخ ما»، اتفاقاً، اگر کسی بلیط هواپیما تهران را با هدف تماشای زیبایی‌های گردشگری این شهر بخرد، معمولاً با رضایت خاطر از این سفر به خانه بازمی‌گردد. حال با توجه به اینکه این روزها بوی نوروز و تعطیلات آن شنیده می‌شود و عده زیادی در پی برنامه‌ریزی برای خرید بلیط هواپیما داخلی و سفر به شهرهای مختلف ایران هستند، بلیط هواپیما تهران به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل می‌تواند لحظات شگفت‌انگیزی به ارمغان بیاورد. بنابراین در این مطلب، بهترین مکان‌های توریستی پایتخت کشور را گردآوری کرده‌ایم تا اگر شما قصد سفر به شهر تهران را داشتید، برنامه جامع و کاملی برای خود بچینید.

ناگفته نماند که وقتی خرید بلیط هواپیما تهران با فاکتورهایی مثل اعتماد و اطمینان تلفیق شود، مسلماً لذت بیشتری به بار خواهد آورد. فاکتورهایی که هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی از سفرستان به خوبی می‌توان آنها را لمس کرد.

بازار بزرگ تهران

درست در قلب تپنده و پر سر و صدای تهران، بازار بزرگ این شهر با شکوه خاصی قد علم کرده و به جاذبه‌ای مهم تبدیل شده است. از طلا و جواهر گرفته تا فرش و مجسمه و دیگر اشیا؛ در کوچه‌ها و خیابان‌های بازار بزرگ تهران که مجموع طول آنها به ۱۰ کیلومتر می‌رسد، هر چه دلتان بخواهد خواهید یافت. جدا از چنین تنوع شگفت‌انگیزی، بازار بزرگ تهران یکی از قدیمی‌ترین نقاط این شهر نیز بوده و برای کسانی که بلیط هواپیما تهران را با هدف آشنایی با تاریخ و فرهنگ این شهر تهیه می‌کنند، مقصدی حیرت‌انگیز به شمار می‌رود.

در مورد بازار بزرگ تهران نکات بسیار زیادی می‌توان گفت و از جوانب مختلفی در سفر به تهران می‌توان به این بازار پرداخت. اما در این بین، به هیچ وجه نمی‌توان از کنار بازار جمعه و وسایل آنتیک آن ساده عبور کرد. البته آنهایی که تجربه خرید بلیط هواپیما تهران و سفر به این بازار را داشته‌اند، رستوران‌های آن را هم استثنایی و خارق‌العاده توصیف می‌کنند. در کل، وقتی کسی به بازار بزرگ پایتخت ایران می‌رود، باید به انتظار بمبارانی از شگفتی‌ها باشد.

بازار تجریش و امامزاده صالح

اگر شلوغی بازار بزرگ تهران مورد پسند شما نبود اصلاً نگران نباشید. بلیط هواپیما تهران شما را با چنان تنوع عظیمی روبه‌رو می‌کند که حتی شاید فکرش را هم نتوانید بکنید. بازار تجریش جایی است که شما بدان نیاز دارید. بازاری به مراتب کوچک‌تر و البته زیباتر که به خاطر آرام بودنش نسبت به بازار بزرگ تهران باعث کاهش استرس و اضطراب شما خواهد شد. صنایع دستی و کباب‌های خوشمزه از مهم‌ترین مشخصه‌های این بازار هستند. اما حتماً هنگام خرید بلیط هواپیما تهران و مراجعه به بازار تجربش به سراغ امامزاده صالح در نزدیکی آن هم بروید. مطمئناً شگفت‌زده خواهید شد.

موزه ملی ایران

گنجینه بزرگی همچون کشور ایران باید دارای موزه‌ای باشد که بتواند بازتابی از این گنجینه‌ی عظیم را به نمایش بگذارد. هرچند که شاید هیچ موزه‌ای نتواند از پس چنین وظیفه سنگینی برآید اما موزه ملی ایران در شهر تهران، با داشتن ۳۰ هزار قطعه از مصنوعات مربوط به سکونت انسان‌ها در ایران باستان توانسته نظر عده زیادی را جلب کند. آثاری از عصر سنگ و هنرهای مربوط به انسان‌های اولیه در این موضوع حیرت‌آور هستند. بلیط هواپیما تهران را در تعطیلات نوروز بخرید و با قدم گذاشتن در موزه ملی ایران، از کوچه پس کوچه‌های تاریخ سرزمین مادری خود عبور کنید.

برج میلاد و برج آزادی

گل‌های سر سبد تهران دو برج زیبا و با شکوه آن یعنی برج میلاد و برج آزادی هستند. برج آزادی که تداعی‌کننده تاریخ ۲۵۰۰ ساله این سرزمین است به عنوان نماد اصلی پایتخت ایران شناخته شده و همواره مورد توجه خریداران بلیط هواپیما تهران قرار می‌گیرد. اما آسمان‌خراش با شکوه تهران جایی نیست جز برج میلاد. برجی با ارتفاع ۴۳۵ متری که ششمین برج مرتفع جهان به حساب می‌آید. اگر به دنبال این هستید که هنگام خرید بلیط هواپیما تهران، چشم‌اندازی باورنکردنی از این شهر ببینید، حتماً سری به طبقات فوقانی برج میلاد بزنید.

موزه هنرهای معاصر تهران

اگر اهل هنر باشید، حتماً خیلی دوست دارید که گسترده‌ترین و ارزشمندترین مجموعه آثار هنری جهان را که خارج از اروپا قرار گرفته است، از نزدیک ببینید. پس جای دوری نروید. بلیط هواپیما تهران بخرید و در همین پایتخت کشور خودمان، با مراجعه به موزه هنرهای معاصر تهران، این مجموعه شگفت‌انگیز را از نزدیک تماشا کنید. آثار جذاب این موزه از اسامی سرشناسی همچون پیکاسو، کلود مونه، اندی وارهول و هنری مور بوده و هر بازدیدکننده‌ای را مسحور تماشای خود می‌کنند.

پارک جمشیدیه

همه تهران در موزه و برج و بازار خلاصه نمی‌شود. این شهر بزرگ و دلنشین پارک‌های بسیار جالب و جذابی هم دارد که در نوع خود بی‌نظیرند. یکی از این پارک‌ها، پارک جمشیدیه نام دارد. این پارک بزرگ که در پایه‌های کوه البرز در شمال تهران قرار گرفته است، امکان تنفس هوایی سالم و فوق‌العاده تمیز را به مهمانان خود می‌دهد. نکته جالب دیگر در مورد پاک جمشیدیه، چشم‌اندازهایی هست که این پارک برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. پس هنگام خرید بلیط هواپیما تهران حتماً سری به این پارک بزنید. هر چه در آن بالاتر بروید، تهران را زیباتر از همیشه خواهید دید.

کاخ گلستان

حال که می‌خواهید برای تعطیلات نوروز خود بلیط هواپیما تهران بخرید و مسافر این شهر شوید، بد نیست به تماشای کاخ‌های متنوع آن هم بروید. هرچند که کاخ‌های نیاوران، شمس‌العماره، سعد آباد، صاحبقرانیه و بسیاری از کاخ‌های دیگر در این شهر می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم زیبایی خود کنند اما بلاشک هنگام خرید بلیط هواپیما تهران نباید از کنار نام کاخ گلستان ساده عبور کنید. کاخی با چندین تالار باورنکردنی، موزه‌های مختلف، اتاق‌های شیک و لوکس و چند مکان دیگر که در مجموع ۱۷ سازه متنوع را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. تصور چنین کاخ زیبایی حتی در رویاها هم غیرممکن است.

مجموعه تفریحی کوه توچال

هرچند که فصل بهار از راه می‌رسد و همه به دنبال تعطیلات نوروزی بوده و با این هدف، بلیط هواپیما تهران می‌خرند. اما هنوز هم می‌توان لذت اسکی کردن در پیست‌های شمشک و دیزین و سوار شدن به تله کابین در مجموعه تفریحی کوه توچال را تجربه کرد و لذت برد. کوه توچال با ارتفاع ۳۹۹۳ متری خود، چالش جذابی برای اکثر کوهنوردان محسوب می‌شود. اگر مسیرتان هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به سمت کوه توچال افتاد حتماً، سراغ محله‌هایی همچون درکه و ولنجک هم بروید. آنها بی‌نظیر هستند.

سخن آخر

پایتخت ایران نه‌تنها در حوزه‌های سیاسی، ورزشی، علمی، هنری و غیره حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد بلکه این شهر در گردشگری هم از پتانسیل فوق‌العاده‌ای برخوردار است. جالب اینجاست که با آمدن نوروز، اکثر اهالی این شهر بلیط هواپیما داخلی یا خارجی گرفته و به مسافرت می‌روند. در نتیجه تهران کمی آرام‌تر شده و فضای آن کاملاً دلنشین می‌شود. همین عامل کافیست تا شما بار دیگر با اعتماد به سفرستان، بلیط هواپیما تهران را به راحت‌ترین و مطمئن‌ترین شکل ممکن بخرید، مسافر این شهر شوید و تعطیلاتی شگفت‌انگیز برای خود رقم بزنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و سایت «تاریخ ما» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.