نباید از اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی غافل بود

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۴ خردادماه) در خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه زنجان به سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۱۴ خرداد اشاره کرد و گفت: از دیدگاه ایشان، کسانی که می‌گویند رای نداده و در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، در واقع در راستای تحقق خواسته دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که گلایه‌هایی از وضعیت موجود وجود دارد، ادامه داد: علی‌رغم همه این‌گلایه‌ها، همه ما در کشتی انقلاب هستیم، پس باید در تعیین سرنوشت خود سهیم باشیم.

خطیب نمازجمعه زنجان با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «رای دادن و حضور در انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی و کشور است»، تصریح کرد: صاحبان اصلی کشور، مردم هستند و برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما همه مردم حق دادن رای دارند که باید همگان از این حق تعیین شده به نحو مطلوب استفاده کرده و سرنوشت خود و آینده کشور را رقم بزنند، ادامه داد: حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات، باعث افزایش اعتبار کشور می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به نقش موثر شوراها در شهر و روستا نباید از اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی غافل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه وعده‌های انتخاباتی، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کاندیداها نباید با وعده‌های بی‌پایه به دنبال اخذ رای باشند.

وی با توضیح این مطلب که کاندیداهای انتخاباتی باید با ارائه برنامه مشخص برای حل مشکلات کشور، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند، افزود: انتخاب افراد صالح، توانمند و مسئولیت‌پذیر که دارای برنامه کارشناسی شده و خوب باشند، می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با تسلیت ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با اتکا به نیروی مردمی و با قدرت معنوی خود، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و در نهایت با قلبی آرام و مطمئن، چشم از جهان فرو بستند اما علی‌رغم گذشت ۳۲ سال از ارتحال جان‌گداز ایشان، هنوز محبت و عشق مردم ایران نسبت به بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، نه تنها کم نشده، بلکه هر روز بیشتر می‌شود.

وی همچنین گریزی به انتخاب مقام‌ معظم رهبری به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی پس از امام خمینی (ره) زد و متذکر شد: انتخاب ایشان به عنوان رهبر انقلاب، انتخابی عاقلانه بود؛ چرا که ایشان شایسته‌ترین فرد برای ادامه راه مکتب  امام خمینی (ره ) محسوب می‌شوند، تا جایی که شاهدیم ایشان با صلابت و قدرت، تمام راه، منطق و آرمان امام خمینی (ره) را ادامه می‌دهند و موفقیت‌های نظام اسلامی مرهون سکان‌داری ایشان است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد، استارت اولیه پیروزی انقلاب اسلامی است، تا جایی که ۱۵ سال بعد از زندانی شدن امام خمینی (ره) با  تقدیم هزاران هزار شهید گلگون‌کفن، انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

وی با تاکید بر این مطلب که پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد اگر مردم در صحنه باشند، موفقیت حتمی است، اضافه کرد: در طول ۴۲ سال گذشته، مردم علی‌رغم همه مشکلات و دشواری‌ها، همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و امروز هم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: دوران این امام گران‌قدر، حساس‌ترین دوران بود؛ چرا که بنی‌عباس با تزویر حکومت می‌کرد اما امام صادق (ع) هیچ‌گاه روی خوش به حکومت نشان ندادند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.