مراحل خرید سمعک برای کم شنوایان

برای انجام هر کاری مراحلی وجود دارد که وجود این مراحل در خرید سمعک نیز غیر قابل انکار نیست. برای خرید سمعک مراحلی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آم مراحل به خریدی ناموفق دست خواهید یافت. اگر خواستار خرید موفق و بهبود شنوایی خود هستید، این نکات طلایی را با دقت بخوانید.

قبل از خرید سمعک نیز مراحلی برای پی بردن به مشکل شنوایی و نیاز به سمعک وجود دارد که همه این مراحل را از ابتدا تا پایان مطالعه خواهید کرد.

درد گوش

اولین مرحله که باعث پی بردن نیاز به سمعک می شود، درد گوش است که این درد گوش شامل نشانه هایی از جمله وزوز گوش، سوت کشیدن گوش و درد ناگهانی می باشد. هر چند این مرحله ممکن است از درد های دیگری مثل درد دندان، سردرد، عفونت و … باشد، اما باز هم مراجعه به متخصص شنوایی در صورت افزایش این علائم بسیار مهم است.

در شروع درد گوش ابتدا همه به فکر وجود مشکل در دندان می افتند که برای مطمئن بودن از این احتمال مراجعه به دندانپزشک مهم است تا با خیال راحت تشخیص داده شود که منشا این درد از گوش است یا دندان. با اطمینان حاصل کردن از این مرحله می توانید به مرحله بعدی بروید.

مراجعه به پزشک متخصص شنوایی

اگر دندانپزشک اطمینان سلامتی دندان ها را داد، اولین مرجعی که باید مراجعه کنید متخصص شنوایی است. چرا که متخصص شنوایی تشخیص می دهد که آیا شما در چه حد از شنوایی هستید و به خرید سمعک و استفاده آن نیاز دارید یا نه؟ مراحلی از خرید سمعک که در ادامه بیان خواهد شد، همگی کارهای مرتبط با پزشک متخصص هستند و تنهایی و بدون کمک آن ها قابل انجام نیست.

ارزیابی شنوایی

از نظر کلینیک شنوایی تهران سمعک، ارزیابی شنوایی در چند ماه یکبار برای همه مهم است. چرا که مشکلات شنوایی و خرید سمعک یکباره سراغ ادم نمی آید، اگر از قبل پیشگیری های لازم انجام می شد، الان نیاز به خرید سمعک برای شنوایی بهتر نبود. پس اگر درد گوش یا وزوز گوش به سراغتان نیامده، باز در اسرع وقت برای اطمینان از سلامت گوش های خود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در ارزیابی شنوایی با انجام آزمایشات مختلف و نمودار به دست آمده، محدوده شنوایی فرد به دست می آید که آیا نیاز به استفاده از سمعک دارد یا نه. در صورت نیاز به سمعک حتی معلوم می شود که کدام سمعک مناسب وی است.

ارزایابی شنوایی در واقع مهم ترین مرحله از خرید سمعک است، چرا که اطلاعات کامل از شنوایی را با جزئیات کامل و دقیق در اختیار متخصص شنوایی قرار می دهد و راهنمایی های لازم را برای بهبود شنوایی نیز می دهد.

نیاز به مشاوره سمعک

بعد از ارزیابی شنوایی، نتیج به دست آمده ممکن است باعث ناراحتی فرد و نگرانی از دست دادن شنوایی باشد که در این مرحله برای بهبود حال بیمار و امیدوار بودن به درمان، مشاوره با پزشکان متخصص توصیه می شود تا با مراحل درمان خود و استفاده و خرید سمعک آشنا شود.

در مشاوره با پزشک متخصص شنوایی، مسیر درمان را با زبانی قابل فهم و امیدوارکننده به درمان، برای بیمار نشان می دهند و اگر محدوده شنوایی وی طوری باشد که نیاز به خرید سمعک است، آن را برای استفاده سمعک و خجالت نکشیدن از آن آماده می کنند.

انتخاب برند سمعک

در بعضی موارد فرد کم شنوا از مشکلات شنوایی خود آگاه است و با اطلاعات کاملی برای خرید سمعک به کلینیک شنوایی مراجعه کرده و در خرید یک برند خاص تاکید می کند. این موارد از بیماران آگاه امروزه رو به افزایش است و باعث خوشحالی کلینیک های شنوایی مخصوصا کلینیک شنوایی تهران سمعک شده است.

با اینکه این حجم از آگاهی امیدوار کننده است، اما در خرید سمعک ممکن است بر اساس نتیجه ارزیابی که در شنوایی فرد وجود دارد، در آن برند سمعکی مناسب آن محدوده نباشد که در این قسمت نیز با مشاوره و توضیح کامل به بیمار، نشان می دهید که چرا خرید سمعک در برند مد نظر وی ممکن نیست.

اگر وی قبول نکرد، ارزیابی را نشان دهید و برند های سمعکی که مناسب محدوده شنوایی وی است تا به خطای خود در انتخاب خرید سمعک پی ببرد. سپس برندهای مناسب را به انتخاب خودتان برای بیمار نشان دهید.

تحقیق در مورد قیمت سمعک

یکی از قابل توجه ترین مرحله در خرید سمعک، تحقیق در مورد قیمت سمعک است. در کشور عزیز ما این مرحله برای هر خریدی وجود دارد و فرقی ندارد در مورد سلامت باشد یا در مورد خانه و لباس و … . در خرید سمعک نیز فرد بیمار قبل از مراجعه به کلینیک می تواند بر اساس قیمتی که برای خرید سمعک در نظر گرفته، تحقیقات لازم را انجام دهد.

اما به صورت کلی این تحقیق کار پزشک متخصص است تا به بیمار در خرید سمعک بر اساس بودجه مد نظر خود کمک و راهنمایی های لازم را به اندازه کافی بکند. همچنین متخصص شنوایی بر اساس کلینیک خود شرایط پرداخت مختلف خرید سمعک را نیز می توان  برای بیمار نشان دهد تا در صورت شرایط بد اقتصادی، احتمال خرید سمعک را برای هر فردی با هر شرایطی فراهم سازد.

در کلینیک شنوایی تهران سمعک برای خرید سمعک می توانید از شرایط پرداخت مختلف بهره مند شوید و از خرید سمعک دولتی، خرید سمعک اقساطی، خرید سمعک با بیمه، خرید سمعک با گارانتی و … بهره مند شوید.

انواع سمعک

برای خرید سمعک انواع مختلفی وجود دارد که می توانید در حین مشاوره از متخصص خود در این خصوص سوالاتی بپرسید. سمعک ها دارای انواع سمعک پشت گوشی و سمعک داخل گوش یا نامرئی هستند که بر اساس محدوده شنوایی فرد کم شنوا و سلیقه وی انتخاب می شوند.

اگر لاله گوش فرد برا استفاده سمعک داخل گوش مناسب نباشد، مجبور است از سمعک پشت گوش برای بهبود شنوایی خود استفاده کند و یا اگر فرد کم شنوا دارای سن بالاتری هست، استفاده از سمعک نامرئی برای وی راحت نخواهد بود که در این صورت هم از سمعک پشت گوش استفاده می کند.

یافتن کلینیک معتبر برای خرید سمعک

از آنجایی که امروزه کلاهبرداری در هر زمینه ای در حال افزایش است، در مورد خرید سمعک نیز این احتمال زیاد است و فرد می تواند به جای سمعک، ایرپاد خریداری کند و یا به قیمت سمعک نو، سمعک دست دوم را به وی بفروشند. بدین منظور موقع خرید سمعک حتما از کلینیک معتبری مثل کلینیک شنوایی تهران سمعک و یا سایت تهران سمعک به آدرس https://tehransamak.com/  و یا برخی کلینیک های معتبر اقدام به خرید سمعک بکنید.

برای راحت تر بودن تجربه خرید سمعک، توصیه ما بر این است که تمام مراحل گفته شده را در یک کلینیک و به دست یک پزشک تجربه کنید تا بتوانید تا آخرید مرحله از خرید سمعک، از هر گونه ترس و شبهه ای دور باشید.

خلاصه کلام

مشکلات شنوایی بسیار رایج تر از چند دهه قبلی است، در نتیجه استفاده و خرید سمعک نیز بسیار عادی شده است. بهترین راه برای جلوگیری از مشکل شنوایی، نگهداری درست و نظافت مناسب است که همه روزه قابل انجام نیست و در نتیجه احتمال وجود مشکل شنوایی هم با وجود آلودگی محیط شهری و سر و صدای آن غیر قابل فرار شده است.

تنها راه محافظت از گوش و شنوایی آن، قبول این مشکل و مراجعه به پزشک متخصص برای خرید سمعک است. شما نیز اگر با مشکلات شنوایی مواجه هستید، با رعایت مراحل گفته شده به نزدیک ترین کلینیک شنوایی مراجعه کنید. در صورت سختی مراجعه به کلینیک، می توانید  به صورت اینترنتی و آنلاین از سایت هایی مثل تهران سمعک، به مشکلات شنوایی خود خاتمه دهید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها