قدرت منهای ملت یک قدرت پوسیده است

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (۱۴ خردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، به سه مناسبت مهم ارتحال حضرت امام (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و افزود: در اندیشه ناب امام، نکاتی کلیدی وجود دارد که مهم‌ترین این نکته شامل مردم‌محوری بود، تا جایی که امام (ره) اعتقاد داشتند قدرت منهای ملت، یک قدرت پوسیده است.

وی با بیان اینکه امام راحل، جمهوری اسلامی را بهترین مدل برای اداره کشور می‌دانستند و ولایت‌فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دیدند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین هنر امام راحل این بود که، ولایت‌فقیه مهجور و مستور در کتاب‌ها را بیرون کشیدند و بر عرصه جامعه آوردند.

خطیب نماز جمعه ابهر با تاکید بر اینکه شاخصه مهم دیگر در مشی امام (ره) و خط ایشان، مسئله محاسبات معنوی و الهی است، به طوری که امام راحل در تصمیم‌گیری و تدابیر خودشان، محاسبات معنوی را در درجه اول قرار می‌دادند، افزود: این امر بدان معنا است که انسان برای هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، در درجه اول هدفش کسب رضای الهی باشد، نه کسب پیروزی. امام راحل زمانی که تنها بودند، مبتلا به ترس و یاس نشدند، آن وقتی هم که همه ملت ایران یک‌صدا نام ایشان را فریاد زدند، ملت‌های دیگر نیز به آن حضرت عشق ورزیدند و این را ابراز کردند، دچار غرور نشدند.

وی با اشاره به جاذبه و دافعه امام راحل، ادامه داد: امام (ره) همیشه نسبت به تفکر غربی و فکر لیبرالی دافعه داشتند و بیت‌الغزل اندیشه امام خمینی (ره) این بود که می‌فرمودند: «ما می‌توانیم».

امام‌جمعه ابهر با تاکید بر اینکه امام راحل به لطف الهی و با حضور قدرتمند مردم و جوانان، به زیبایی فعل توانستن را صرف کردند و در یک هم‌افزایی، امت و امام جامعه عقب‌مانده دوران ستم‌شاهی را به رشد و توسعه بالایی رساندند، گفت: امام راحل استاد ممکن کردن ناممکن‌ها بودند.

رحیمی در ادامه، انتخابات و انتخاب اصلح را بهترین فرصت برای ادامه راه امام راحل دانست و متذکر شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) تحول‌گرا و تحول‌خواه بودند که امیدواریم با یک انتخاب انقلابی و با یک حضور حداکثری، تحول اساسی در مدیریت کشور ایجاد شود.

وی در ادامه به آغار سی و سومین سال رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: امروز یک بیماری شایع به نام حجاب معاصرت در میان ما و راویان و تحلیل‌گران تاریخ وجود دارد، چه بسیار تاریخ‌نویسان و تحلیل‌گران که در پرده و حجاب معاصرت، از ضبط و تحلیل مهم‌ترین وقایع تاریخی هم‌عصر خود غفلت ورزیده‌اند.

امام‌جمعه ابهر با یادآوری اینکه امروز اگر ما با یک عینک واقع‌بینی به واقعیات نگاه کنیم، می‌بینیم که این رهبر عزیز به شایستگی توانسته‌اند سکان انقلاب اسلامی را هدایت کنند و اگر بخواهیم مروری بر درایت‌ها و مدیریت‌های معظم‌له داشته باشیم، ده‌ها و صدها کتاب هم جواب‌گو نخواهد بود، گفت: اگر امروز در آستانه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم و اگر بحران‌های داخلی و خارجی، مهار و مدیریت شده است، جز عنایت‌های الهی و تدبیر مقام معظم رهبری و نیز ولایت‌مداری مسئولان نمی‌توان دلیل دیگری برای آن‌ متصور کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که سکان‌دار کشتی انقلاب اسلامی، علی‌رغم طوفان‌های تند سیاسی در منطقه، انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است، افزود: دشمنان نظام از این درایت و هوشمندی، انگشت حیرت به دهان گرفته‌اند.

خطیب نمازجمعه ابهر با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: به نامزدها توصیه می‌شود شعارهایی که قابلیت اجرا دارد را ارائه دهند، در غیر این صورت موجب دلسردی مردم خواهند شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.