تشویق صاحبان صنایع به هزینه کرد در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش تاریخ ما، نشست خبری معاونت میراث فرهنگی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها پیش از ظهر روز دوشنبه در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این نشست، سیدهادی احمدی مدیرکل دفتر بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت: از این به بعد تمام صاحبان صنایع و سرمایه که بخواهند در حوزه میراث فرهنگی فعالیتی داشته باشند، با تأیید سازمان میراث فرهنگی هر آنچه که هزینه کرده‌اند، جزو اسناد مثبته مالیاتی آنها محسوب خواهد شد.

وی گفت: این اتفاق مانند اتفاقی است که برای مدرسه سازان می‌افتد اما این اقدام معافیت مالیاتی نیست، بلکه آن هزینه‌ای را که برای میراث فرهنگی کشور کرده‌اند به عنوان مالیات از آنها قبول می‌کنند. این مصوبه به تازگی تصویب شده است و موجب خواهد شد تا صاحبان سرمایه، از میراث فرهنگی کشور حمایت‌های مالی کنند.

احمدی بیان کرد: تا کنون میراث فرهنگی فهرست بها نداشته است اما اکنون بعد از ۱۳ سال طرح فهرست‌بهای میراث فرهنگی مطرح شده است. در کشور ۱۹ فهرست بها وجود دارد که آخرین آن فهرست‌بهای میراث فرهنگی است که در ۹۸۳ آیتم در ۱۲ فصل تنظیم شد. ۲۵ درصد آیتم‌ها با فهرست‌بهای ابنیه مشترک هستند و ۴۵ درصد ویژه مرمت آثار تاریخی است و ۳۰ درصد آیتم‌ها نیز ستاره دار شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.