قیام ۱۵ خرداد ریشه تفکر استبدادی در ایران را خشکاند

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانگذار امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: تاریخ ۱۵ خرداد مفاهیم عمیقی دارد که امام خمینی (ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کند و حتی رحلت رهبر کبیر انقلاب نیز در ۱۴ خرداد به این قیام عظیم پیوند می‌خورد.

وی تصریح کرد: ۱۵ خرداد مبنای حرکت امام خمینی (ره) بود و نگاه و بینش رهبر کبیر انقلاب در این روز به شکل علنی به مردم ابلاغ شد که ایشان به طور جدی در مقابل استبداد داخلی و استکبار خارجی ایستاده است و امام برای تحقق این تفکر هزینه‌های زیادی را تحمل کرد و زمینه‌های تبعید از همین روز شکل گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد چند هدف مهم را برای دستیابی به جامعه اسلامی تحقق بخشید، عنوان کرد: نخست این که مبارزه قطعی است و نباید از این مبارزه کوتاه آمد و حتی امام خمینی (ره) در مقابل تخریب‌هایی که علیه او صورت می‌گرفت، تسلیم نشد و آرمان‌های نظام اسلامی را با جدیت تمام پیگیری کرد.

این مسئول وحدت و هم‌افزایی را پیام دیگر قیام ۱۵ خرداد و سالروز رحلت امام خمینی (ره) خواند و گفت: امام خمینی (ره) توانست کسبه، بازاریان، حوزه‌های علمیه، کشاورزان، مردم کوچه و بازار، قشر مستضعف و طبقات بالای جامعه را گرد هم آورد و این توان بسیج‌کنندگی مردم و بینش سیاسی امام، زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

بیگدلی ادامه داد: امام در راه این مبارزه، از پایه‌های اعتقادی مردم و ملیت آن‌ها بهره برد ‌و در واقع اساس حکومت اسلام، مذهب و اعتقاد مردم است و ایشان حرکت‌های انقلابی را به سوی مساجد، منبرها و روضه‌های امام حسین (ع) پیش برد و جوششی که در ۱۵ خرداد شکل گرفت ۱۵ سال استمرار یافت و در نهایت انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی عنوان کرد: علت به وجود آمدن هر حرکتی هرچه باشد، علت بقایش نیز همان است و برای اینکه دوام داشته باید آن مولفه‌ها تقویت شود. دوام قیام ۱۵ خرداد عامل استمرار انقلاب است و به همین دلیل است که دشمنان تلاش دارند بسیج، مسجد، مراکز دینی و مذهبی را زیر سئوال ببرند و به رهبری و شورای نگهبان حمله می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، با اشاره به اینکه عاقبت بیگانه‌پرستی شکست است، تصریح کرد: این موضوع در تفکر مردم ایران نهادینه شده که هیچگاه استبداد و استکبار را نمی‌پذیرد. اکنون نیز کسانی که استقلال نظام، آزادی و آزادمردی برایشان مهم است، باید اهمیت این موضوع را با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دهند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.