انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد حق و تکلیف است

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد حق و تکلیف بوده و در عین حال انتخابات اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است، اظهار کرد: جبهه استکبار و به‌ویژه غرب از دو قطبی اسلام و استکبار راضی نیست و انتخابات در جمهوری اسلامی، تقویت‌کننده این دو قطبی است.

وی با تبیین انواع حکومت در دنیا و اینکه جمهوری اسلامی، جامع‌ترین حکومت از نوع مردم‌سالاری است که امتیاز آن دینی بودن و تناسب آن با اعتقادات جامعه ایران است، ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، نارضایتی‌ها نه از نظام حکومتی ایران، بلکه از عملکرد برخی مسئولان است.

این مسئول در ادامه به تبیین اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پرداخت و افزود: شکی نیست که مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم بوده و نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی است.

زاهدی‌پور با بیان اینکه معاندان و مخالفان نظام باید بدانند که نقطه عزیمت مردم در انتخابات، حفظ و تقویت نظام از سویی و رفع مشکلات مملکت از سوی دیگر است و حضور یا حضور نیافتن کاندیدای جریان خاص مد نظر مردم با بصیرت نیست، تصریح کرد: انتخابات بهترین روش برای ایجاد تغییر در مسئولان است و نشان از جایگاه و اهمیت انتخاب‌کنندگان در مردم‌سالاری دینی دارد.

امام‌جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، نماد حق و تکلیف است و در عین حال انتخابات اصلی‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات اساسی کشور است، متذکر شد: در انتخابات، مقوله انتخاب فرد اصلح باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت عقلی و دینی بررسی صلاحیت‌ کاندیداها در شورای نگهبان، افزود: شورای نگهبان مهم‌ترین نهاد حامی انتخابات سالم است و البته کسانی که پرونده‌های خیانت به نظام و مردم ایران را دارند، از وجود شورای نگهبان ناراضی هستند.

زاهدی‌پور با اشاره به اینکه مسئولان باید توجه کنند که امروز اصلی‌ترین اولویت کشورمان برگزاری انتخابات باشکوه است و محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کرونایی باید به نحوی اجرا شود که شور انتخاباتی تحت‌الشعاع قرار نگیرد، تاکید کرد: مسئولان باید برای برگزاری باشکوه انتخابات، تلاش کنند.

امام‌جمعه خرم‌دره با اشاره به اهمیت شور انتخاباتی و تاکید بر مسئولیت اجتماعی آحاد مردم، گفت: شرکت نکردن در انتخابات، برخاسته از موضوع انفعال بوده و خواست دشمن است و بهترین روش برای اصلاح وضع موجود، شرکت در انتخابات و دقت در انتخاب است.

وی با تاکید بر انتخاب اصلح و معیارهای انتخاب فرد شایسته، خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که برای کسب رأی به حقوق و ارزش‌های الهی حمله می‌کنند، به حق مردم نیز بها نخواهند داد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.