افراد فاقد طهارت اقتصادی در دولت جایی ندارند

علی نیکزاد شامگاه امروز (۱۹ خردادماه) در تجمع بزرگ حامیان سید ابراهیم رئیسی که در پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان برگزار شد، افزود: ما به مردم زنجان مدیون هستیم؛ چراکه در دوره قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری، زنجانی‌ها بیش از ۵۰ درصد به حجت‌الاسلام رئیسی رای دادند و بیشترین رای این کاندیدا در شمال‌غرب کشور از این استان بود و ما را سربلند کردند.

وی زنجان را مهد تمدن کهن، کانون عشق و علاقه به اسلام، معنویت و اهل‌بیت (ع) دانست و تصریح کرد: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و هیئت‌های مذهبی آن، کانون شور و عشق و دلداگی به امام حسین (ع) است. مردم این استان تا آخرین لحظات به ثمر رسیدن انقلاب، شهیدان را تقدیم نظام کردند و عالم برجسته سید عزالدین حسینی همواره پشتیبان امام خمینی (ره) بود.

نایب رئیس مجلس یازدهم، با اشاره به اینکه اولین راهپیمایی زنان در شهریور ۵۷ با حضور بانوان زنجانی رقم خورد، ادامه داد: زنجان دریا نداشت اما رزمندگان آن دریادل بودند و این استان توسط مقام معظم رهبری، لقب دیار غواصان دریادل را گرفت. این استان در آسمان علم و دانش نیز می‌درخشد و شهید شهریاری فرزند این خطه، سند تقوا، تواضع و علم است. زنجانی‌ها در همه عرصه‌های انقلاب، بی‌بدیل و بی‌نظیر نقش‌آفرینی کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، دین را به اجتماع و زندگی مردم آورد تا قدرت، شرف، دفاع از مظلوم و ستیز از ظالم، سند جمهوری اسلامی شود، یادآور شد: هنوز انقلاب کامل شکل نگرفته بود که امام راحل طوفان رفراندوم را به راه انداختند تا مردم نوع حکومت را تعیین کنند و  آن‌ها به جمهوری اسلامی رای دادند و اکنون این جمهوریت حق را به مردم داده که حکومت را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: در انتخابات گذشته، کسانی که رای آوردند قرار بود خادم مردم باشند اما آیا دولت‌ها به ویژه در هشت سال اخیر این اهداف را تحقق بخشیدند؟ اکنون برخی کاندیداها از جمله آقای همتی باید پاسخ‌گو باشند که چرا خانواده‌های ایرانی برای گرفتن ۵ میلیون تومان وام در مضیقه هستند، اما ۱۱ نفر در جمهوری اسلامی ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتند و پس ندادند؟

نیکزاد با طرح این سئوال که آیا ادارات در خدمت مردم است و امور ادارات بر اساس ضوابط پیش می‌رود یا روابط، بیان کرد: انقلاب اسلامی برای نان و مسکن شکل نگرفت و اهداف بزرگ‌تری داشت، اما متاسفانه امروز جوانان در ازدواج، اشتغال و مسکن مشکل دارند، در حالی‌ که این موضوعات حقوق اولیه آن‌ها است. در کمسیون‌های تخصصی مجلس از آقای همتی سئوال کردیم که چرا وام مسکن را پرداخت نمی‌کنید تا ساخت مسکن‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد که وی در پاسخ اعلام کرد: من به این وام‌ها اعتقاد ندارم که سال‌ها پرداخت اقساط آن طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه سوءمدیریت‌ها سبب طمع‌ورزی دشمنان شده است، متذکر شد: پس از روی کار آمدن رئیسی در ریاست قوه قضاییه، تحول در این بخش ایجاد و سبب شد که کارآمدی به قوه قضاییه برگردد. در حال حاضر در این قوه خط قرمز وجود ندارد و گردن‌کلفت‌ها و کسانی که سازمان یافته تخلف می‌کنند، مورد پیگرد قرار گرفتند.

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی به جنایت رئیس‌جمهور آمریکا در شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: دولت برای دادن پاسخ دندان‌شکن به جنایت‌گران و حمله نظامی به پایگاه السعد ترسید اما مردم برای احقاق حق خونی که به ناحق ریخته شد، به قوا و نیروهای دیگر پناه بردند.

وی با اشاره به اینکه مردم به مجلس دهم و دولت رای منفی دادند و مجلس یازدهم را انقلابی انتخاب کردند، ابراز کرد: قوه مجریه انقلابی دارای سلامت اخلاقی، اعتقادی و فکری، معتقد به عدالت اجتماعی، دارای رویکرد رایزنی در سطح بین‌المللی با مبانی دینی است و کسانی که فاقد طهارت اقتصادی هستند، حق ندارند حتی در دولت، بخشدار شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت انقلابی باید در کنار مجلس انقلابی شکل گیرد. دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی به دنبال این است که در مملکت انحصار و امضای طلایی نباشد. همان‌طور که مشکلات استان زنجان از جمله پسماند توسط قوه قضاییه حل شد، باید مشکلات دیگر کشور و استان در بخش‌های خام‌فروشی معدن، بیکاری، حوزه‌های کشاورزی و صنعتی و سایر موارد نیز توسط دولت انقلابی حل شود.

نیکزاد با بیان اینکه کارنامه، برنامه و گذشته افراد نشان می‌دهد که توان انجام کاری را دارند یا خیر، گفت: مقام معظم رهبری برای چهل سال بعدی برنامه گام دوم انقلاب را مطرح فرمودند که در آن جوانان، آگاهی، موضوعات دانش‌بنیان و علم‌محور قرار گرفته است و دولت انقلابی باید به این موارد به طور ویژه توجه کند. هر کسی در این کشور برای شهرت، قدرت و ثروت وارد صحنه انتخابات شود، حرام است.

وی با تاکید بر اینکه ایران با تکیه بر منابع، امکانات و توانایی‌های داخلی می‌تواند قدرت اول منطقه باشد، یادآور شد: کشور از لحاظ منابع خدادادی و سرمایه‌های انسانی مشکلی ندارد. بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی دست مردم است که با هدایت صحیح آن‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد اما دولت با بورس، مردم را متضرر کرد. همچنین ما به دنبال عزت مردم ایران هستیم پس مباحث فرهنگی، حل معضل حاشیه‌نشینی، کاهش طلاق، برطرف شدن مشکلات مسکن و ازدواج جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه دولت در برجام نتوانست حق خود را بگیرد، تحریم را بردارد و ارزش پاسپورت کشور را بالا ببرد، افزود: عملکرد دولت در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی قابل قبول نیست. کشور با این شیوه اداره نمی‌شود و اشتباهات دولت، باور و اراده مردم را سلب کرد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود که حتی دشمن نیز به کشور ارزش‌گذاری کند، خاطرنشان کرد: مردم باید فردی را انتخاب کنند که به جای فامیل‌بازی و بها دادن به یقه‌سفیدها، دغدغه‌اش مردم، کاسبان، اسلام، قرآن، شهدا و گفتمان امامین انقلاب باشد.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت‌الاسلام رئیسی در استان زنجان نیز در این برنامه به نقش شهید مجید شهریاری در موفقیت‌های هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از نخبگان کشور در اقصی نقاط کشور و حتی دنیا به کاری مشغول می‌شوند اما بُعد دینی، اخلاص، توانمندی و مجاهدت دکتر شهریاری، نام او را در تاریخ ماندگار کرد.

محسن افشارچی، مردمی بودن را ویژگی مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: دولت انقلابی با محوریت مردم، معتقد به حل مشکلات کشور است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.