پارادوکس افزایش دما و کاهش اهدای خون

نرگس عبیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به افزایش دما و کاهش اهداکنندگان خون اظهار کرد: از همه هم استانی‌ها با تمام گروه‌های خونی به ویژه افراد دارای گروه‌های خونی A مثبت، AB مثبت و AB منفی درخواست می‌شود برای اهدای خون به مراکز چهارگانه انتقال خون سطح استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال با گرم شدن هوا تعداد اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد البته ایام کرونا نیز در پیک‌های مختلف تعداد اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون بوشهر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا امروز ۷ هزار و ۶۶۹ نفر برای اهدا خون در استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۲۸۴ نفر موفق به اهدا خون شده‌اند.

عبیدی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه از کرونا به طور کامل در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود، عنوان کرد: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای شصت کیلوگرم‌ در صورت سلامت و نداشتن بیماری خاص می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که هر اهدای خون دست‌کم ۳ نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، مردم عزیز با مراجعه پایگاه‌های خون‌گیری، زندگی‌بخش بیماران در معرض خطر باشند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.