روز دختر فقط یک روز نمادین نیست

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به مقام و منزلت این بانوی اسلام پرداخت و اظهار کرد: حضرت معصومه (س) مالک بهشت است و دیگران را هم به بهشت وارد می‌کند.

وی با تاکید بر این مطلب که شفاعت یکی دیگر از مقام و منزلت حضرت معصومه (س) است، ادامه داد: با شفاعت این بانوی بزرگ اسلام، همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: این کار نمادین نیست، بلکه دختران باید آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند تا  مسیر سعادت را در زندگی خود طی کنند.

وی با اشاره به زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت و تلاش‌های بی‌نظیر پیامبر اسلام (ص) برای پایان دادن به این رسم غلط با بوسه زدن به دست حضرت زهرا (س)، ادامه داد: دختر هدیه الهی است، پس خانواده‌ها باید تلاش کنند دختران خود را اسلامی، با حجاب و عفاف که دستور قرآن و حفظ شخصیت او است، تربیت کنند تا از گزند توطئه‌ دشمنان در امان باشند.

این مسئول با یادآوری این مطلب که حضرت معصومه (س) در میان خاندان پیامبر لقب کریم اهل‌بیت (ع) را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: کرامات حضرت معصومه (س) چنان است که بر آن تاکید بی‌شمار شده است؛ به ویژه که امام رضا (ع) و امام جعفر صادق (ع)، زیارت‌کنندگان آن حضرت را وعده بهشت داده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.