امام‌جمعه موقت قزوین: روز انتخابات، روز امتحان ملت ایران است

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ خرداد که در مسجد نبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز امتحان ملت ایران است تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی فضای انتخابات مسئله تضعیف است درحالی‌که ما در مقام الگوسازی قرار داریم باید به اصل اخوت عمل کنیم چراکه وجه تمایز ما با سایر نظام‌های مادی و انقلابی دنیا، سبک زندگی اجتماعی، اخوت و برادری است که ما این اخوت را یک بحث ریشه‌ای می‌دانیم.

وی بیان کرد: اگر در فضای انتخابات برادران دینی برای رشد آرا، دیگران را تخریب کنند به بنیه اسلام ضربه وارد می‌شود و روش اسلام در این فضا مبنی بر معرفی داشته‌ها و سرمایه‌ها است.

این مسئول ضمن تأکید بر اینکه ریشه مشکلات بشر اختلال در سامانه تقوا است، خاطرنشان کرد: تقوا یک مسئله اساسی است که مورد تأکید و اصرار قرآن، نهج‌البلاغه و خطبه‌های نماز جمعه قرار گرفته‌است و تقوا سامانه‌ای است که به صیانت و مراقبت نیاز دارد. تقوا می‌تواند انسان را در مقابل وسوسه‌های شیطانی حفظ کند و ما با توصیه به تقوا جامعه خود را تقویت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: امروز آزمون بزرگ اولین ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است که دو نکته مهم را به همراه دارد. مشارکت در انتخابات به معنای شکرگزاری عملی است؛ امروز اگرچه ما از مشکلات و عملکرد مسئولین گله داریم اما در کنار اعتراضات زحمات را می‌بینم و شکرگزار این حکومت هم هستیم و در کنار رویکردهای غلط رویکردهای خوبی نظیر تولید واکسن را نیز شاهد بودیم.

امام جمعه موقت قزوین گفت: ریشه تمام بیماری‌ها خودباختگی است، تولید واکسن ایرانی برکت علاوه بر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در واقع باعث جلوگیری از ناامیدی می‌شود و ما باید برای حفظ سلامت خود از برخی افراد بیمار که تلاش می‌کنند ناامیدی را ترویج دهند فاصله بگیریم.

انتخابات عبادت است

وی بیان کرد: در همین ساعات باقی‌مانده از مردم می‌خواهیم که افراد را برای حضور در انتخابات دعوت کنند زیرا انتخابات یک عبادت است و مردم باید یکدیگر را به عبادت دعوت کنند.

حجت‌الاسلام خضری تصریح کرد: حکومت ما طبق گفته امام راحل حکومت خداوند است و ما در این میان باید با شناختی که از این مسیر داریم و می‌دانیم که این مسیر مکتب توحید است، این موضوع را برای جهانیان بازگو کنیم چراکه حکومت اسلامی بر مبنای توحید است و ما باید مردم را به‌سوی توحید دعوت کنیم همان‌طور که امام توحید را در جامعه عینیت بخشید و جاری کرد.

وی بیان کرد: طبق حکمت ۲۷ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین (ع) شبانه‌روز به‌صورت آشکار و پنهانی با مردم صحبت می‌کردند و مردم را به‌سوی خدا دعوت می‌کردند و امروز ما باید مردم را به حکومت خدا دعوت کنیم.

خضری افزود: امام خمینی (ره) در خصوص فتح خرمشهر گفتند که این کار توسط اراده الهی انجام شده‌است و این نشان می‌دهد تمام امور بر مبنای توحید انجام می‌شود و حالا با وجود تحریم، تورم، کرونا، نفوذ برای نارضایتی و تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای برای عدم حضور مردم در انتخابات، ما شاهد اراده خداوند در حضور پرشور مردم هستیم و می‌دانیم که فتح‌های ما توحیدی است.

امام جمعه موقت قزوین در پایان گفت: از شوراهای شهر می‌خواهیم تا با عمل خوب خود استان قزوین را در جایگاه تمدنی بالا برده و برای تمدن‌سازی و پیشگام شدن در بخش الگوسازی، عدالت شهری، کم‌شدن فاصله بین محلات غنی و فقیر، از بین بردن زمین‌خواری تلاش کنند و کاری کنند که شورای شهر زینت استان شود و امنیت و آرامش واقعی که بر اساس فطرت انسان است در شهر جاری شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.