لطمه کرونا به ۱۶۰ مربی شنا در کرمانشاه

پیمان جاویدان در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، شنا را پرآسیب پذیرین رشته ورزشی از شیوع کرونا دانست و اظهار کرد: طی حدود یکسال و نیمی که از شیوع این بیماری می گذرد، تنها برای یکی دو مقطع بسیار کوتاه فعالیت رشته شنا از سر گرفته شد.

وی افزود: متاسفانه ورزشکاران این رشته به دلیل تعطیلی استخرها نتوانستند تمرینات خود را ادامه دهند، درحالی که در رشته های ورزشی دیگر علیرغم بسته بودن سالن ها، این امکان برای ورزشکاران بود که در فضای باز تمریناتشان را از سر بگیرند.

رئیس هیات شنا کرمانشاه گفت: طی چندسال اخیر در شنای کرمانشاه بیشتر روی رده های پایه برای قهرمان سازی تاکید کردیم و توانستیم استعدادهای زیادی را شناسایی کنیم، اما کرونا همه برنامه هایمان را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه پشتوانه سازی شنا کرمانشاه به واسطه شیوع کرونا با وقفه ای حدودا دوساله مواجه شده، تاکید کرد: از سوی دیگر حدود ۱۶۰ مربی فعال در این رشته داریم که همگی آنها با شیوع کرونا بیکار شدند.

وی ادامه داد: شنا رشته ای زمانبر است و قطعا اگر استخرها  دوباره باز شوند و بتوانیم فعالیت این رشته را از سر بگیریم، پروسه ای یک تا دو ساله طول می کشد تا دوباره به روزهای اوج خود برگردیم.

جاویدان در ادامه به فاصله یک ماه مانده تاپایان دوره ریاست چهارساله اش بر هیات شنای استان گفت: زمانی که چهارسال پیش هیات را تحویل گرفتیم، شنای کرمانشاه در رده بندی فدراسیون در جایگاه ۱۷ قرار داشت که با تلاش هایی که در این مدت داشتیم، به رده دوم و سوم کشوری رسیدیم.

وی تصریح کرد: تا چند سال پیش آرزوی کسب حتی یک مدال برنز را در کشور داشتیم، اما اکنون به جایی رسیده ایم که شناگران ما تنها برای سکوی قهرمانی به مسابقه می روند.

رئیس هیات شنا کرمانشاه گفت: سال ۱۳۹۸ که المپیاد استعدادهای برتر شنا برگزار شد، تیم کرمانشاه ۲۶ مدال رنگارنگ گرفت که کار بسیار مهمی بود و در چند ماده در رده های سنی زیر ۱۳ و ۱۴ سال در حال حاضر رکورددار ایران هستیم.  

وی تاکید کرد: طی چهارسال گذشته توانستیم در رشته های شنا، شیرجه و واترپلو تیم هایی را راهی رقابت های لیگی ایران کنیم که جایگاه خوبی هم کسب کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.