قانون تعاون به نفع تعاونی‌ها بازنگری شود

رضا محمودی در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما در خصوص پیگیری مطالبات بخش تعاون از دولت سیزدهم اظهار کرد: انتظاری که از دولت منتخب داریم این است که تعاون را در چند بخش مورد ارزیابی و حمایت قرار بدهند و در مواردی که نیاز است اصلاحاتی در برخی مسائل بخش صورت دهند.

وی ادامه داد: اولین بحث، قانون بخش تعاون است، البته صاحبنظران بخش و اتاق تعاون هم این مسأله را احصا کردند ولی انتظار داریم اصلاحاتی که دولت در این خصوص و در فضای کارشناسی انجام داده در راستای منافع جمعی بازنگری شود تا خروجی آن به سود بخش تعاون باشد.

محمودی با اشاره به برگزاری مجامع و انتخابات بخش تعاون اظهار کرد: یکی از مطالبات تعاونگران این است که در برگزاری انتخابات و مجامع به جای آن که اتحادیه ها رأی بدهند، تعاونی ها مشارکت بیشتری داشته باشند و مجامع از دل تعاونی‌ها صورت بگیرد.

این کارشناس تعاون ادامه داد: اگر مدل انتخابات اتاق های تعاون عوض شود و شکل دموکراتیک تری طراحی کنیم به گونه ای که خواسته واقعی بخش تعاون را محقق کند و خروجی آن به منفعت کسب و کارهای تعاونی باشد، قطعا به سود تعاونگران خواهد بود.

به گفته عضو انجمن علمی تعاون ایران، بدنه بخش تعاون چه دولتی باشد چه پارلمان بخش تعاونی، باید همسو و همراه باهم مسایل مربوط به بخش تعاون را در حوزه تقنینی و پیگیری امور پیش ببرند تا نتیجه همراهی ها و همکاری ها به نفع جامعه تعاونگران باشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.