علی نژاد: فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نامه ای نزده/ ورود خارجی ها نباید به فوتبال ما لطمه بزند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مهدی علی نژاد درباره مثبت شدن تست دوپینگ یکی از ملی پوشان کاراته ایران در المپیک توکیو، گفت: متاسفانه دوپینگ یکی از ورزشکاران خوب ما مثبت اعلام شد. او برای بیماری خود به پزشک خانوادگی شان مراجعه کرده و پزشک هم مطلع نبوده که داروی تجویزی جزو دوپینگ محسوب می شود. با اینکه بارها تاکید شده بود ورزشکاران بدون هماهنگی به پزشکان بیرون مراجعه نکنند متاسفانه این اتفاق رخ داد و موجب مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار شد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، افزود: فدراسیون کاراته وکیل خوبی استخدام کرده و به دنبال این است اگر بشود در محرومیت این ورزشکار با توجه به غیر عمدی بودن دوپینگ تخفیف بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری تاریخ ما مبنی بر شرایط تیم های کاراته، تکواندو و وزنه برداری ایران برای حضور در المپیک، گفت: درباره کاراته غیر از موضوعی که به دوپینگ منجر شد، ۳ ورزشکار دیگر ما شرایط خوبی برای حضور در المپیک دارند. در تکواندو نیز باخت میرهاشم حسینی در رقابت های آسیایی بر اثر حادثه بود و ممکن است این اتفاق برای بهترین های دنیا نیز رخ بدهد. آرمین هادی پور دیگر المپیکی تکواندوی ایران نیز با وجود مصدومیت نتیجه خوبی در رقابت های آسیایی گرفت. به نظر من حضور او در این رقابت ها تصمیم خوبی بود و باعث شد اعتماد به نفس وی پیش از المپیک بالاتر برود. در بخش بانوان نیز ناهید کیانی جزو ورزشکاران خوب ما محسوب می شود.

علی نژاد ادامه داد: در وزنه برداری هم اگر ورزشکاران ما رکوردهای خودشان را بزنند قطعا امیدواری زیادی برای کسب مدال المپیک خواهیم داشت.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرگزاری تاریخ ما درباره احتمال لغو قانون منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی در لیگ برتر فوتبال برای فصل بعد گفت: تصمیمی است که به صورت کلی مطرح شده و فدراسیون باید جزییات آن را اعلام کند. قرار است این موضوع بررسی شود. اگر قرار باشد این قانون اجرایی شود حتما باید به شکلی باشد که به فوتبال ما آسیبی نرسد.

وی درباره دیدار با تیم های عربستانی نیز گفت: باید بینیم ای اف سی چه تصمیمی می گیرد. شایعات مبنی بر این است که در زمین بی طرف برگزار می شود. باید ببینیم فدراسیون در اینباره چه تصمیمی می گیرد.

علی نژاد در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می شود اتحادیه جهانی دوچرخه سواری نامه ای به کمیته ملی المپیک ایران ارسال کرده و خواستار توضیح درباره نحوه برگزاری انتخابات این فدراسیون شده است، تاکید کرد: هیچ نامه ای از فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ارسال نشده است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در ادامه درباره سطح برگزاری اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ گفت: رویداد خوبی بود که باعث شد قهرمانان خوب ما رقابت نزدیکی با هم داشته باشند و شاهد رکوردهای خوبی بودیم. ما در این رشته صاحب مدال در آسیا و جهان هستیم و امیدوارم شاهد روزهای خوبی در این رشته باشیم.

وی در پایان درباره احتمال المپیکی شدن این رشته گفت: راه المپیکی شدن یک رشته دشوار است. در قسمت اول باید یک رشته توسط کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شود. تلاش ما این است این رشته به همراه بدنسازی ابتدا وارد بازی های آسیایی شود. اتفاقا درباره ورود این رشته ها صحبت هایی انجام شده است و امیدوارم اتفاقات خوبی در اینباره رخ بدهد. پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.