بغداد: حمله آمریکا نقض حاکمیت ملی و خروج صریح از عرف بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، احمد الصحافی، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله اعلام کرد: وزارت خارجه بار دیگر مخالفت کامل خود را با این مساله که خاک عراق به میدانی برای تسویه حساب‌ها تبدیل شده و عراق طرفی در هر درگیری و کشمکشی باشد، اعلام کرده و آن را به منزله تعرض به حاکمیت ملی خود و نقض آن و نیز نقض آشکار عرف و منشورهای بین‌المللی می‌داند.

الصحافی در ادامه با تاکید بر پایبندی وزارت خارجه به حاکمیت و وحدت عراق و نیز هر اقدامی که موجب تقویت این مساله شود، اظهار کرد: دولت عراق به تحقیقات خود و هر اقدامی که ضامن حق حاکمیتی‌اش باشد، برای جلوگیری از هر تنشی که مخل امنیت و ثبات کشور شود، ادامه می‌دهد.

دستگاه دیپلماسی عراق در ادامه بر حاکمیت و وحدت اراضی و هر آنچه به تقویت آن منجر می‌شود، تاکید کرد و افزود: این امر از رهگذر تداوم هماهنگی و ارتباط با طرف‌های مختلف از طریق ابتکارها و تلاش‌های دیپلماتیکی انجام می‌شود که ضامن عدم تکرار این دست اقدامات خصمانه مردود و محکوم است.

وزارت امور خارجه عراق در پایان اظهار کرد: دولت عراق به تحقیقات خود در راستای تضمین حق حاکمیت و ممانعت از هر گونه تنشی که به امنیت و ثبات عراق لطمه وارد می‌کند، ادامه خواهد داد.

منابع آمریکایی در پنتاگون پیشتر به «نیویورک تایمز» گفته‌اند که دو موضع هدف قرار گرفته شده در سوریه در حدود ساعت ۱ بامداد به وقت محلی و با استفاده از جنگنده‌های F-۱۵ و F-۱۶ انجام شده است و بمب‌های ۵۰۰ و ۲ هزار پوندی را که با ماهواره هدایت می‌شود به این مواضع شلیک کردند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.