درخواست عراق برای تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در سخنانی در جریان نشست وزارتی در رم ایتالیا درباره سوریه بر ضرورت تسریع در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه و تحویل آن به ملت این کشور به دور از همه متغیرهای سیاسی تاکید کرد.

وی نسبت به اوضاع انسانی فعلی سوریه ابراز نگرانی کرد و به موضوع اردوگاه‌های آوارگان و پناهندگان در سوریه و عراق و همچنین حضور میلیون‌ها آواره سوری در عراق و کشورهای همسایه سوریه پرداخت و گفت که این آوارگان در اقلیم کردستان عراق حضور دارند و دولت مرکزی و اقلیم از آنها حمایت می‌کنند.

فواد حسین در ادامه بر ضرورت حمایت از عراق و دولت اقلیم کردستان این کشور در این زمینه تاکید کرد و افزود: بی‌ثباتی در سوریه بر اوضاع امنیتی عراق تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین بر ضرورت حل و فصل بحران کنونی سوریه در سایه تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی و کاهش درد و رنج ملت این کشور تاکید کرد.

نشست رم با حضور ۱۹ کشور شامل آمریکا، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، مصر،‌ کانادا،‌ یونان، عراق، آلمان، ایرلند، ژاپن، اردن، لبنان،‌ لهستان، نروژ، قطر، عربستان، ترکیه و امارات و نیز نمایندگان اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب حول محور سوریه برگزار شد و این کشورها خواستار آتش‌بس در کل خاک سوریه و ورود کمک‌های انسان دوستانه بدون هیچ‌گونه موانعی شدند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.