ناقوس خیز پنجم کرونا به صدا درآمد/ وضعیت نارنجی در چهار شهر کردستان

 ابراهیم قادری ضمن تحلیل وضعیت کووید ۱۹ در استان، نسبت به روند صعودی بیماری هشدار داد.

وی در خصوص خیز پنجم کرونا در کشور و احتمال قرمز شدن اکثر مناطق استان هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به درگیری بیشتر مناطق کشور با ویروس دلتا کرونا، احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری در کردستان تا اواخر تیر وجود دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: زیرساخت‌های تست دلتا کرونا در استان فراهم شده و با تأمین اعتبار لازم از بیماران دارای علایم مشکوک، این تست انجام می‌شود.

دکتر قادری ضمن هشدار به مسافران و نیروی کار خارج از استان به ویژه افراد ساکن در مناطق قرمز کشور که ناچار به تردد هستند، تأکید کرد: در بازگشت به استان یک هفته خود را قرنطینه کنند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر وضعیت کرونا در چهار شهر کردستان نارنجی است، ادامه داد: شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان و کامیاران در وضعیت نارنجی، دهگلان در شرایط قرمز و بقیه مناطق استان زرد هستند که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به سمت وضعیت قرمز می‌رویم. 

به گفته این مقام مسئول، در بعضی روزها شاهد افزایش تعداد بستری ها هستیم که این نشان می دهد ویروس با شدت بیشتری در گردش است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر قادری با اشاره به شیوع موج پنجم کرونا در برخی مناطق کشور از جمله استان‌های جنوبی تصریح کرد: به نظر می رسد که این ویروس از نوع جهش یافته موسوم به دلتا باشد که شدت واگیری آن بسیار بالاست.

وی با اشاره به علائم کرونای دلتا و تفاوت آن با نشانه‌های کووید 19 خاطرنشان کرد: علائم کرونای دلتا با آبریزش بینی، تب، خستگی و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.