۸۴ طرح راهبردی تولید بار اول اجرایی شد

۸۴ طرح راهبردی تولید بار اول بر اساس مصوبه ای در معاونت علمی به مرحله اجرایی رسید.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از معاونت علمی و فناوری،تقدیر از دستگاه‌های پیشگام در استفاده از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برگزار شد.

محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در این مراسم گفت: برای پیگیری مصوبه تولید بار اول، کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاسیس شد.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر در سال سوم پس از تصویب این موسسه قرار داریم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش کرد تا با ابزار فرهنگ‌سازی دستگاه‌های مختلف را مجاب کند که از تولید و بومی‌سازی اقلامی که نمونه آنها در داخل کشور وجود ندارد، حمایت کنند.

خیاطیان با اشاره به اهمیت بومی‌سازی اقلام راهبردی، گفت: در قدم بعدی از دستگاه‌ها خواسته شد تا نیازهای فناورانه خود را به معاونت اعلام کنند و با توجه به شناخت ما از توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت های توانمند به این دستگاه ها معرفی شد.

به گفته وی، تا کنون ۸۴ طرح در قالب این مصوبه به کارگروه ارائه شده است که از این تعداد ۵۰ طرح در کارگروه مورد تصویب قرار گرفت. در میان دستگاه‌های حاکمیتی به ترتیب وزارت نفت، نیرو و راه، بیشترین عملکرد را در این حوزه داشتند.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح‌ها، باعث کاهش ۳۰ تا ۶۰ درصدی هزینه‌ها شده است.

وی افزود: ارزش طرح های تایید شده به بیش از ۳۶ میلیون دلار می رسد که در صورت موفقیت آن، به ازای هر دلار هزینه کرد در بومی‌سازی اقلام فناورانه می‌توان صرفه جویی ارزی سالانه بین ۸ تا ۱۷ دلار را متصور بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.