پیام نور باعث رشد امنیت و سواد در مناطق محروم شد/ پیام نور بیشترین پذیرش در مقطع ارشد دارد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما دکتر محمد جمالزاده در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور همدان اظهار کرد: این دانشگاه جزو بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می شود که موفق به رشد سواد در مناطق محروم شده است و در دهه ۸۰ و ۹۰ موفق به شکستن سد کنکور شد.

وی با بیان اینکه  بر اساس آمار سازمان سنجش ، دانشگاه پیام نور بیشترین پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به ویژه در رشته های علوم انسانی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در سال جاری ۱۶۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه‌ها انتخاب اولشان پیام نور بود که در این دانشگاه برای ادامه تحصیل پذیرش شدند.

وی با تاکید بر شناخت ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: باید تمامی این ظرفیت‌ها شناخته شود و حسن مدیریت می تواند جامعه فقیر را ثروتمند کند و جمعی که خالصانه در کنار یکدیگر قرار بگیرند دست خدا در آن مکان بوده و زمینه های موفقیت با هم دستی  و کار تیمی فراهم می‌شود و این ظرفیت ها تنها تجهیزات و بودجه نیست.

دکتر جمالزاده تصریح کرد: در همدان ظرفیت‌های بسیار مناسبی وجود دارد که مجموعه دانشگاه ها باید بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند که از جمله آنها حضور نماینده مجلس همدان و فامنین در کمیسیون آموزش عالی است و از این فرصت باید به نحو احسنت استفاده شود.

معاون پارلمانی پیام نور کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سازمان سنجش بیشترین آمار قبولی‌ها در دانشگاه مربوط به پیام نور بوده که تمامی این مباحث نشان دهنده پیشبرد امور است.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم در چه محیط و سازمانی در حال خدمت هستیم، تصریح کرد: باید به نگاه امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشیم  تا بتوانیم بر مسئولیتی که سپرده می شود واقف شویم.

دکتر جمالزاده با بیان اینکه باید سخنان امام راحل را سرلوحه قرار دهیم، گفت: دانشگاه ها مبدا همه تحولات محسوب می شود و این موضوع جای تامل دارد.

وی گفت: دانشجویان تضمین کننده فردای هر جامعه محسوب می شوند، بنابراین اگر یک دانشجو از نظر علمی و اخلاقی به خوبی تربیت شودآینده خوبی در انتظار کشور خواهد بود و اگر این موضوع انجام شود مدینه فاضله ای که به دنبال آن هستیم، به وقوع می پیوندد.

وی در پایان گفت: در دین به مسئولیت پذیری بسیار تاکید شده و مسئولینی که امروز پست و مسئولیت را بر دوش می گیرند، باید بتوانند به خوبی این مسئولیت را انجام دهند چرا که در قبال این امانت نزد خداوند مسئول هستیم.

در این مراسم از صفی اله صفایی تقدیر و حسین علی محمدظاهری به عنوان رییس جدید دانشگاه پیام نور استان همدان معرفی شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.