تهیه مستند مراسم استقبال از خانواده شهید تازه شناسایی شده در چابکسر

سرهنگ حسین مصطفی پور در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج و مراسم از خانواده شهید تازه شناسایی شده در شهرستان رودسر، با بیان اینکه طی روزهای آتی توفیق میزبانی از خانواده یک شهید را در منطقه چابکسر داریم، اظهار کرد: هویت شهید «مهدی سلطانی» که در سال ۹۲ به عنوان شهید گمنام در پارک شهید انصاری چابکسر به خاک سپرده شد، از طریق آزمایش ژنتیک و DNA شناسایی شد.

وی شهید سلطانی را متولد سال ۱۳۳۸ در شهرضای اصفهان دانست و افزود: پیکر این شهید والامقام که در سال ۶۵ و در جریان عملیات کربلای۴ در منطقه ام الرصاص به شهادت رسید، به عنوان مفقودالاثر به وطن بازگشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه مادر شهید سلطانی در قید حیات بوده و ۳۵ سال چشم انتظاری اش به پایان رسیده است، گفت: به زودی شهرستان رودسر و منطقه چابکسر میزبان خانواده این شهید بزرگوار خواهد بود.

مصطفی پور، از تهیه مستند مراسم استقبال گیلان از خانواده شهید مهدی سلطانی در منطقه چابکسر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه مردمی بوده و امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی مردم منطقه استقبال خوبی از خانواده شهید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار و شهیدپرور گیلان میزبان خوبی برای میهمان شهید خود بودند، عنوان کرد: مردم گیلان همواره قدردان شهدا و خانواده های معظم آنان هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم استقبال شایسته از خانواده شهید سلطانی، بیان کرد: با کمک بنیاد شهید و بسیج ناحیه و سپاه شهرستان، برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد تا مانند همیشه سنگ تمام بگذاریم.

وی با اشاره به تعویض سنگ مزار شهید گمنام و مزین شدن آن به نام شهید «مهدی سلطانی»، خاطرنشان کرد: سطح شهر نیز برای میزبانی مناسب از خانواده ایشان مزین به تصاویر نورانی شهید شود.

مصطفی پور، از خانواده های شهدا به ویژه مادران و همسران خواست در مراسم استقبال حضور پیدا کنند و یادآور شد: برای تهیه این مستند یک فیلم نامه تهیه خواهد شد تا در اخبار سراسری پخش شود و نشان دهنده قدردانی گیلانی ها از شهدا و خانواده های آنان باشد.

محمدمهدی مظفری، فرماندار شهرستان رودسر نیز، بسیجی بودن را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: همه مردم و مسئولان با تمام وجود برای اعتلای جایگاه بسیج تلاش می کنند.

وی رسالت بسیج را کمک رسانی در همه عرصه ها دانست و افزود: با تدبیر امام راحل پایه های ایجاد یک مکتب حزب الهی گذاشته شد و لذا شاهد نقش آفرینی بسیج در هشت سالدفاع مقدس بودیم.

فرماندار رودسر، با بیان اینکه به زودی عطر و بوی شهادت در کوچه ها و خیابان های شهر ما می پیچد، اضافه کرد: فرهنگ شهادت یکی از آثار ماندگار مکتب بسیج است.

مظفری، با اشاره ویژه برنامه های هفته بسیج، گفت: امیدواریم مردم شهرستان در استقبال از خانواده شهید «مهدی سلطانی» افتخارآفرینی کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.