بازگشت 20 قطعه سهره طلایی به زیستگاه‌های بانه

رحمان رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهار کرد: در بازدید و بررسی مستمر پرنده فروشی های شهر بانه توسط مأموران اجرایی یگان حفاظت، یک متخلف که به صورت غیرمجاز اقدام به خرید و فروش پرنده های وحشی می کرد شناسایی شد.
رحیم پور ادامه داد: در بررسی های انجام شده از مرکز غیرمجاز نگهداری این فرد خاطی؛ 30 قطعه سهره طلایی و یک قفس فلزی بزرگ کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از انتقال به اداره حفاظت محیط زیست و بررسی توسط دامپزشک 20 قطعه از پرنده ها با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه  در زیستگاه های مورد نظر به دامان طبیعت بازگردانده شدند و متأسفانه 10 قطعه از سهره ها به دلیل شرایط بد نگهداری و صدمات وارد قابلیت رها سازی به طبیعت را نداشتند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بانه تصریح کرد: پرنده های صدمه دیده در حال بررسی های بالینی و مداوا بوده و پرونده این تخلف زیست محیطی پس از تکمیل و بازجویی مقدماتی و اخذ جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی این شهرستان ارجاع داده شد.

گفتنی است که سهره از راسته گنجشک سانان است؛ دارای حدود ۱۴ سانتیمتر طول و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمای زیبا به محیط زیست شکلی دلنشین تر می دهد.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.