کوچ نیروهای متخصص از شرکت و دفاتر گردشگری خراسان شمالی

حسن سدیدی در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی یکی دو سال گذشته اظهار کرد: شیوع کرونا، توقف فعالیت های شرکت های گردشگری و عدم حمایت وزارتخانه ذی ربط سبب شد تا مشکلات خیلی زیادی برای این شرکت و انجمن ها به وجود آید که یکی از آن ها از دست دادن نیروهای متخصص است.

وی با بیان اینکه شرکت و انجمن های گردشگری در این استان برای آموزش و تربیت نیروهای تخصصی زحمات زیادی را متحمل شده اند، افزود: عدم حمایت های وزارت میراث فرهنگی از این آژانس ها حتی موجب کوچ این نیروها و تغییر شغل آن ها برای ادامه امرار و معاش شده است.

سدیدی ادامه داد: یکی از مواردی که آژانس و انجمن های گردشگری بر روی آن مانور خیلی زیادی می دهند، موضوع نیروی انسانی متخصص است اما عدم حمایت ها سبب شده تا هم اکنون به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه شویم.

وی به افزایش تورهای غیرمجاز طی دوران کرونایی اشاره و بیان کرد: یک بسته تورگردانی شامل اقامت، خوراک، صنایع دستی، خرید، جابجایی و جاذبه های گردشگری است که طی این یکی دو سال به این بخش ها به صورت دوره ای اجازه فعالیت داده شده اما با آژانس های گردشگری مکاتبه می شد تا از برگزاری تورهای گروهی خودداری شود.

به گفته این مسئول در حقیقت این گروه های غیرمجاز به هیچ جایی تعهدی ندارند و ممکن است هر نوع تفریحی نیز در آن انجام شود.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی جامعه و بالا بودن نرخ ارز نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی جامعه سبب شده تا سفرهای بسیاری از سبد خانواده ها حذف شود و از سوی دیگر بالابودن نرخ ارز نیز موجب شده تا کار کردن آژانس و انجمن ها بر روی سفرهای خارجی سخت تر شود.

سدیدی افزود: بالا رفتن نرخ ارز سبب شده تا نرخ سفرهای خارجی بالا رود و هزینه های مسافران در کشورهای خارجی افزایش یابد که کاهش مشتری ها از پیامدهای این موضوع است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.