کرمانشاه؛ در مسیر توسعه صنعت گلخانه‌داری

ایرج بهرامی کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به توسعه چشمگیر گلخانه‌ها در استان طی چند سال اخیر، گفت: کرمانشاه هم‌اکنون در حوزه توسعه گلخانه‌ها سومین استان کشور است.

بهرامی اضافه کرد: اگرچه در سالیان گذشته استان کرمانشاه جزو استان‌های آخر در حوزه توسعه صنعت گلخانه‌ای در کشور بود، اما هم اکنون بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی استان سوم کشور در حوزه توسعه گلخانه‌ها است.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: استان کرمانشاه در سالهای قبل از سال 1397 همواره استان 30 و یا 31 کشور در حوزه توسعه گلخانه‌ها بوده که در سال گذشته به جایگاه سیزدهم و امسال به جایگاه سوم رسیده است.

وی در ادامه سهمیه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه ها در استان کرمانشاه در سال جاری را توسعه 50 هکتاری گلخانه ها اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون کار احداث 47.5 هکتار گلخانه در استان آغاز شده است.

 بهرامی یکی از پروژه های گلخانه ای مهم استان کرمانشاه را نِت هوس(سایبان باغ) با رویکرد احداث باغ مدرن عنوان کرد و افزود: این پروژه گلخانه ای در منطقه درودفرامان شهرستان کرمانشاه در سطح 40 هکتار در دست ساخت قرار گرفته و هم اکنون حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 بهرامی ادامه داد: بجز این گلخانه بزرگ چندین پروژه گلخانه ای هم در دیگر شهرستان های استان در برنامه احداث قرار گرفته اند.

وی سپس سطح گلخانه های فعال استان کرمانشاه را در حال حاضر 50 هکتار اعلام کرد و افزود:  با توجه به گلخانه های در دست ساخت، احتمالا میزان گلخانه های فعال استان تا پایان سال به 60 هکتار خواهد رسید.

بهرامی ادامه داد: سالانه حدود پنج هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی، 4.7 میلیون شاخه گل، 5.7 میلیون قطعه انواع گلهای زینتی و گلدانی و 34 میلیون نشاء گوجه فرنگی در گلخانه‌های استان کرمانشاه تولید می‌شود.

کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه در تمامی نقاط استان امکان ایجاد گلخانه فراهم است، گفت: در تمامی شهرستان های استان گلخانه داریم، هرچند بیشترین گلخانه ها در شهرستان کرمانشاه احداث شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.