انگلیس، میزبان نشست وزرای خارجه گروه ۷ می‌شود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه همچنین آورده است، این اجلاس با حضور وزرای خارجه کشورهای صنعتی و عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به بررسی انعطاف پذیری اقتصادی پس از کرونا، بهداشت جهانی و حقوق بشر می‌پردازد و قرار است در لیورپول برگزار شود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده وزرای خارجی از کشورهای مالزی، تایلند و اندونزی هم شرکت دارند و این نخستین بار است که وزرای خارجه از کشورهای جنوب شرق آسیا در اجلاس وزرای خارجه گروه ۷ شرکت می‌کنند که این مساله، بازتاب افزایش همکاری و توجه دولت لندن به منطقه هند-پاسیفیک است.

وزرای خارجه کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا نیز در این اجلاس شرکت دارند.

انگلیس در ۲۰۲۱ ریاست دوره ای گروه ۷ را بر عهده دارد و پیشتر هم میزبان اجلاس آب و هوایی گلاسگو در ماه جاری میلادی و اجلاس روسای گروه ۷ در خلیج کاربیس در ژوئن ۲۰۲۱ بود.

در این میان، لیز تراس وزیر خارجه انگیس نیز امیدوار است که با میزبانی از همتایان خود از سراسر جهان در اجلاس ماه آتی میلادی در لیورپول، یک “شبکه جهانی آزادی ایجاد کند که دموکراسی و سرمایه گذاری را ارتقا می‌دهد.”

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ یک فرصت خارق العاده برای نشان دادن این شهر به جهان، تاکید بر بهترین فرهنگ، تجارت و فعالیت است. من برای بررسی چگونگی ایجاد روابط امنیتی، فناوری و اقتصادی نزدیکتر به صورت جهانی و بهره مندی مردم انگلیس، میزبان دوستان و شرکایمان هستم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.