افراد و نهادهای مختلفی درگذشت حجت الاسلام احمدی را تسلیت گفتند

به گزارش سایت «تاریخ ما»، با گذشت چندساعت از درگذشت مرحوم حجت الاسلام احمد احمدی، رئیس سازمان سمت و فیلسوف ایرانی  نهادها، افراد و سازمان های مختلفی پیام تسلیت صادر کردند. سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، فرهنگستان علوم، خانه کتاب و آیت الله مصطفی محقق داماد هرکدام پیام تسلیت جداگانه ای برای درگذشت این مرحوم صادر کردند.

سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی

در پیام تسلیت سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی آمده است: در گذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین جناب دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیانگذار سازمان «سمت» و شاگرد برومند حضرت امام خمینی (ره)  موجب تاثروتالم جامعه  حوزوی ،علمی و فرهنگی کشورشد.  

جناب استاد دکتر احمد احمدی تمام عمر خویش را در راه  کسب شناخت و ترویج معارف اهل بیت (علیها السلام ) و تربیت شاکردان بزرگ  در امر فلسفه اسلامی گذراند .

جامعه اسلامی ما عظمت علمی و اخلاقی  او را درک می کند ، چون جای دریا، در دریاست و بضاعت ما در این مقال فقط چشیدن  جرعه ای از این دریای علمی اوست تا به اندازه فهم خود از بزرگی و عظمت این بزرگوار بگوییم . 

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت               سرخم می سلامت شکند اگر سبوئی 

دکتر احمد احمدی پیشکسوت فلسفه اسلامی و فلسفه غرب از شاگردان حضرت امام خمینی (ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی (ره) ، آیات عظام سلطانی، مشکینی و نجفی مرعشی بود که دروس  فقه و اصول را تلمذ کرد.سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ، این ضایعه دردناک را به محضر بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه،  مردم در سراسر کشور، بیت شریف آن بزرگوار و همه ارادتمندان آن عالم روحانی  تسلیت عرض می نماید.

خانه کتاب

نیکنام حسینی‌پور با انتشار پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی؛ رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل خانه کتاب، به مناسبت درگذشت دکتر احمد احمدی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) آمده است: «درگذشت پیشکسوت حوزه نشر، مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی؛ رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) موجب تاثر شد؛ دکتر احمد احمدی علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه اندیشه و اندیشه ورزی و خدمات دانشگاهی متعدد، خدمات فرهنگی فراوانی در حوزه نشر داشت و کتاب‌های  ارزشمندی به کوشش و حمایت ایشان منتشر شد.

حجت الاسلام احمد احمدی در طول حیاتش همواره با داشتن دغدغه‌های فرهنگی، گام‌های مهمی در این راه برداشت؛ بیش از ۳۰ سال در گستره فرهنگ کوشید و در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) تلاش کرد به نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در زمینه پژوهش، تألیف، تصنیف و ترجمه در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی پاسخ دهد و ضمن بهره برداری از  همه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی کشور، زمینه‌های لازم و مناسب را برای اعتلا و توسعه فرهنگ فراهم کند.

بی‌تردید خدمات ایشان در تاریخ فرهنگ این سرزمین ماندگار و قابل تقدیر است.درگذشت این پیشکسوت حوزه نشر را به جامعه فرهنگی و علمی کشور به ویژه اهل قلم و فعالان حوزه نشر و خانواده ایشان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر مسئلت دارم

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان سمت و استاد فلسفه دانشگاه تهران بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) دار فانی را وداع گفت.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ضایعه درگذشت استاد فقید دکتر احمد احمدی را به اعضای فرهنگستان، جامعه علمی و فرهنگی و دانشگاهی کشور و خانواده ارجمند ایشان تسلیت می گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید گرامی علو درجات مسألت دارد.

سید مصطفی محقق داماد، رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم

هو الباقی بعد فناء کل شیئی

با همه فضل و دانش و هنری   اینش  برتر هنر که انسان بود

دکتر احمد احمدی  استاد فلسفه ،خدمتگزار صدیق ملت ایران و عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم از کاروان دانشیان  به ابدیت پیوست.

آن بزرگوار سالهای متمادی در حوزه علمیه قم حضور اساتید مختلف علوم قرآنی ، فقه ، اصول وحکمت  اسلامیبه ویژه محضر پرفیض علامه طباطبائی (طاب ثراه) را درک ودر دانشگاه تهران درجات عالیه  فلسفه را طی کرده بود. درتعلیم وتربیت   شاگردان ،تلاش وکوشائی، تزیّن به  تواضع وفروتنی وتخلق به  اخلاق  حمیده  اسلامی   نمونه بود . فقدان این  مربیّ دانشمند ضایعه ایست اسفناک برای جامعه  ما  .والذی یسهل الخطب انها بعین الله.

این مصیبت بزرگ را به خانواده سوگوار ش وعموم اهل دانش وفرهنگ  کشورعزیزمان  ایران تسلیت می گوییم   و برای آن روان شاد رضوان  واسعه حق متعال وبرای عموم بستگان سوگوار وفرزندان داغدارصبر جمیل واجر جزیل از درگاه  خداوندمسألت داریم . 

رضا غلامی رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی

بی تردید درگذشت عالم و اندیشمند خدوم و فرزانه، جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی برای جامعه علمی کشور ضایعه ای اندوهناک به شمار می رود. ایشان تا آخرین ساعات عمر شریف خود در مسیر بسط و گسترش خردورزی و خدمت دلسوزانه به دانشگاه ها قدم برداشت و دست از پیگیری اهداف مترقی انقلاب اسلامی خصوصاً انقلاب فرهنگی بر نداشت. اینجانب از طرف خود و هیأت رئیسه کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی، درگذشت ایشان را به همکاران محترم علی الخصوص خانواده گرامی آن فقید سعید تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال برایشان صبر و اجر مسألت دارم. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

محمد محمدرضایی، استاد فلسفه دانشگاه تهران و رئیس بنیاد نخبگان استان قم

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

با کمال اندوه و تأسف استاد فرزانه و عالم وارسته و زاهد حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر احمد احمدی (رحمه الله علیه)، از اساتید متعهد و مدیران دلسوز دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) در ماه مبارک رمضان جان به جان آفرین تسلیم کردند.

ایشان استادی دلسوز و متعهد و تأثیرگذار در حوزه فلسفه و کلام اسلامی و نقد فلسفه غرب بودند که با همه وجود در این راستا فعالیت می­نمودند. از جمله فعالیت­های ماندگار وی، می­توان به تأسیس و اداره سازمان سمت با نشر بیش از دو هزار عنوان کتاب دانشگاهی  و نیز تأسیس مرکز تربیت مدرس وابسته به دانشگاه قم با صدها دانش آموخته اشاره نمود.

اینجانب که قریب پانزده سال از دوران دبیرستان تا دکتری، افتخار شاگردی ایشان نصیبم شده بود، از نزدیک شاهد دلسوزی­های پدرانه و متدینانه و متعهدانه و عالمانه وی در تمام مراحل تحصیل بوده­ام، لذا این ضایعه غمبار را به جامعه علمی کشور اعم از دانشگاه­ها و حوزه ­های علمیه و نخبگان کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن استاد گرامی، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان به ویژه آقازاده ­های محترمشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می­نمایم.

داوری اردکانی

هوالباقی

خبر درگذشت استاد دکتر احمد احمدی برای کسی که با او سابقه یک عمر دوستی داشته است نمی‌تواند بسیار ناگوار و اندوهبار و تأسف‌آور نباشد. این درگذشت مصیبتی بزرگ نه فقط برای خانواده و دوستان بلکه برای علم و فرهنگ ایران است.

دکتر احمدی در حوزه و دانشگاه خوب درس خوانده بود و مهمتر اینکه دانشمندی به تمام معنی اخلاقی و دیندار بود اما اهل تظاهر نبود. در دانش و دانشمندی و حتی در کار فلسفه با اینکه جامع قدیم و جدید بود داعیه نداشت. طلب و جستجوی علم و معرفت را هرگز رها نکرد.

آخرین باری که ایشان را دیدم گفت آدم پیر که می‌شود تنبل هم می‌شود. یعنی متأسف بود که چرا مثل زمان جوانی که خستگی نمی‌شناخت نمی‌تواند کار کند. رسم اینست که وقتی کسی از دنیا می‌رود با چشم‌پوشی می‌گوییم «انّا لانعلم منه الّا خیراً و انت اعلم به منّا». در مورد دکتر احمدی به جرأت می‌گویم که جز خوبی و حسن نیت و قصد خدمت در کارها از او ندیده‌ام.

دکتر احمدی یک دانشمند جامع بود. در تفسیر قرآن به دقایقی توجه داشت که اسلاف و معاصران کمتر به آنها التفات کرده بودند و البته شاگرد خاص و محرم و امین علامه طباطبایی و ویراستار تفسیر المیزان باید هم چنین دقت‌نظرهایی داشته باشد.

در فلسفه گرچه زیاد ننوشت اما آنچه نوشت خوب نوشت. اصراری هم در چاپ نوشته‌های خود نداشت. پنجاه سال پیش برای یکی از استادان مقاله‌ای به عنوان تکلیف کلاس نوشته بود. مقاله در باب اشعری و هیوم بود. استاد مقاله را شاید چون آن را تحقیقی یافته بود، به من داد که بخوانم. مقاله‌ای بسیار خوب بود و با اینکه مضمون آن همواره تا آخر عمر ذهن حضرت استاد را مشغول کرده بود تا آنجا که من می‌دانم هرگز آن مقاله یا صورت تفصیل‌یافته‌اش را چاپ نکرد.

تواضع دکتر احمدی مثال زدنی است. او مرد بزرگ و ساده‌ای بود. با صراحت سخنش را می‌گفت و هر چه می‌گفت از روی عقیده بود و البته شیرین زبان و خوش محضر هم بود. اکنون با درگذشت دکتر احمدی جامعه فرهنگی و دانشگاهی و البته حوزه علمیه قم و مخصوصاً فرهنگستان علوم عضوی مؤثر و استادی را از دست داده است که به دشواری می‌توان نظیر و جانشینی برای او یافت.

این ضایعه بزرگ را به همه صاحبان دانش و معرفت و دوستداران اخلاق و حقیقت و بخصوص به استادان و دانشجویان فلسفه و علوم انسانی و بالاخص به همسر و فرزندان گرانمایه‌اش که جناب آقای دکتر وحید احمدی مقدّم آنان است، تسلیت عرض می‌کنم. درود و رحمت خدا بر او باد که خوب و پاک زیست. اهل ریا و تظاهر نبود و همانطور زندگی و عمل کرد که می‌گفت و می‌اندیشید.

آیت الله هادوی تهرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

از میان دوچشم یک تن کم و از میان خرد هزاران بیش

ارتحال حکیم متأله، تندیس تواضع وصداقت مرحوم حجة الاسلام و المسلمین دکتراحمد احمدی قدس سره موجب کمال تأسف و تأثر گردید.
این بزرگوار به کلام و کردار آینه تمام نمای حکمت و اخلاق بود و بیش از سخن و پیش از گفتار، به رفتارش ذکر خدا را در دل ها زنده می کرد. زلال ایمان در وجود شریفش به عیان دیده می شد. صداقتش و صراحتش مانع از آن شد که در ساحت سیاست باقی بماند. اما هرگز از تلاش در سنگر علم و فرهنگ برای این مرز و بوم فاصله نگرفت.
این بزرگوار با آن که مراتب بالای دانشگاهی را پشت سر گذاشته و در نزد عموم دانشگاهیان مورد احترام بود، هیچگاه زی طلبگی را رها نکرد و به واقع، الگوی عملی وحدت حوزه و دانشگاه بود.
این جانب ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور مقدس مولانا صاحب العصر و الزمان حضرت اباصالح المهدی عجل الله فرجه الشریف و مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب مد ظلهم العالی؛ و تمام دانشگاهیان و فرهیختگان ایران اسلامی و ابراز همدردی با بازماندگان مکرم ایشان، به ویژه آقا زاده فرهیخته جناب دکتر وحید احمدی ؛ از خداوند منان برای آن مرحوم مقام متعالی و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می کنم.

نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون 

خبر ارتحال استاد احمد احمدی موجب تاثر شد. این ضایعه را به خانواده و بستگان مکرم بویژه فرزند برومندشان جناب آقای دکتر وحید احمدی و تمامی اهالی آموزش و پژوهش تسلیت عرض می کنم.  خدایش غریق رحمت فرماید و به خانواده و بستگان اجر و صبر عنایت فرماید. 

من در سه نوبت همکاری با ایشان را تجربه کردم و از هرسه خاطرات نیکی در ذهن دارم. نخست زمانی که معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام بودم. دوم زمانی که معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام بودم و بار سوم زمانی که مسئولیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را بر عهده گرفتم.

در هر سه نوبت اشتیاق ایشان به همکاری و هم افزایی نیرو ها و نهادها فوق العاده بود. علاوه بر این پیوسته پیشنهادهایی برای انجام داشت که سخاوتمندانه ارائه می کرد. 
آخرین پیشنهاد ایشان بررسی آیات قرآنی مرتبط با آثار باستانی بود که در قالب یک نشست علمی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارائه کرد و سفارش بر انجام آن توام با بررسی های میدانی داشت.

فقدان ایشان برای جامعه علمی و بویژه پژوهشی کشور خسارت بزرگی است.  امیدوارم با لطف الهی التیام یابد. 

نجف لک زایی 
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

آیت الله رشاد، رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنا لله وإنا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر خبر دردناک ارتحال استاد برجسته‌­ی فلسفه، انقلابی پیشکسوت، روحانی زاهد و فروتن، و عضو هیات امنای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه­‌ی اسلامی، جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی (قدّس سرّه) را دریافت کردم.

ایشان که جامع تعلیمات حوزوی و دانشگاهی و از تلامذه­‌ی شناخته‌ی حکیم عارف علامه طباطبائی(قدّه) بود، عمر بلند و بابرکت خویش را، یکسره صرف تربیت فضلای جوان در حوزه و دانشگاه، و ارائه‌ی خدمات علمی و دینی به طبقات نخبه‌ی کشور، و حمایت بی­‌دریغ و بی‌امان از آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام انقلابی نمود.

زهد و ساده‌زیستی، خلوص و صفای باطن، فروتنی و بی‌پیرایگی، صراحت لهجه و صداقت در گفتار، مهربانی و عطوفت، خیرخواهی و شفقت، وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری، نستوه‌ی و خستگی‌ناپذیری، دین‌داری عالمانه و عشق خالصانه به ساحت قرآن و اهل بیت پیامبر(ص)، از جمله‌ی صفات بارز این عالم فرزانه و خادم خلیق ملت بود.

این‌جانب این ضایعه­‌ی مولمه را، از سوی خود و همه‌ی ارکان حوزه‌ی علمیه‌ی عریق تهران، و نیز مسئولان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، اصحاب حوزه و دانشگاه، اهل بیت محترم، خیل شاگردان و ارادتمندان سوگمند این استاد، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء الاهی را مسئلت می­دارم.

سیدسلمان صفوی

صدای عقلانیت قرآنی در دانشگاه به ملکوت اعلی پرواز نمود.

رحلت حکیم متاله، عالم ربانی و چهره شامخ حوزه و  دانشگاه،حضرت آیت الله احمداحمدی را به ملت ایران، جامعه دانشگاهی، حوزویان و خانواده محترم ایشان با دلی محزون تسلیت می گوییم.

ایشان متفکری اجتماعی و پیشرو بود که با نگرش عقلی به اسلام به مدد فلسفه تطبیقی صدای عقلانیت قرآن حکیم در دانشگاه بود.

 دل او از ظاهرگرایان، دین فروشان و گرایش طالبانی در تشیع خون بود. 

او چاپلوس و مداح قدرت نبود و مدافع حقوق مردم و آزادیخواهان بود.

انشالله حضرت حق این حکیم الهی را با سلسله حکمای الهی، سقراط، افلاطون، سهروردی، صدرالمتالهین، قشقایی، فلاطوری، علامه طباطبایی و امام خمینی محشور میگرداند.

سید سلمان صفوی

آکادمی مطالعات ایرانی لندن

دانشنامه معاصر قرآن کریم         

پیام تسلیت بنیاد بوعلی‌سینا به مناسبت درگذشت دکتر احمد احمدی     

روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به مناسبت درگذشت استاد حکمت و فلسفه، آیت‌الله دکتر احمد احمدی پیام تسلیتی خطاب به جامعه علمی کشور و خانواده آن مرحوم صادر کرد.

در پیام بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با اشاره به عضویت دکتر احمد احمدی در شواری علمی این بنیاد، آمده است:

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

دانشمند فرزانه و استاد عالیقدر حکمت و فلسفه، حضرت آیت‌الله دکتر احمد احمدی پس از ۷۰ سال مجاهدت علمی دار فانی را وداع گفت. عمر پر برکت حضرت استاد احمدی، مالامال از دانش‌اندوزی و حرکت در مسیر اخلاق و سیره محمدی (ص) و فضائل معنوی بود.

کارنامه کوشش علمی این استاد نامدار فلسفه که در امور اجرایی نشر دانش و تألیف و تدریس و پایه‌گذاری مراکز اثرگذار علمی مشهود است؛ پر از نقاط روشن خدمتگزاری به سپهر معرفت و خرد و مایه فخر خانواده و دوستان و همشهریان و قشر فرهیخته دانشگاهی و حوزوی است.

این عالم ربانی و دانشمند ماندگار از مفاخر علمی ایران و استان همدان و عضو شورای علمی بنیاد شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا بود و همواره پشتیبان معرفی مفاخر تاریخ و تمدن کشور و مدافع هویت ایرانی آنان بود.

این فقدان اسفناک را به جامعه علمی کشورمان و بویژه همکاران و همراهان آن دانشمند بزرگ در سازمان «سمت» و به خانواده معظم ایشان تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات مسئلت داریم.

هفتم  اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶، آیین نکوداشت مقام علمی آیت‌الله دکتر احمد احمدی با مشارکت بنیاد بوعلی‌سینا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با عنوان «تجلیل از حکیم مادستان»، با حضور مقامات اجرایی و علمی استان همدان و سخنرانانی از تهران برگزار شد. 

رضا رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت تأسف و تاثرانگیز روحانی والامقام و دانشمند معظّم حجّت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی در ماه ضیافت الهی، همه علاقه مندان و دوستداران وی را متألّم و بسیار متأثّر نمود. ایشان با سلوک علمی و اخلاقی خود خدمات بسیار ارزشمندی را در مسئولیت های مهمّی چون اداره مؤسّسه سَمت و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نموده است.

ایمان و اعتقاد راسخ وی به خدمت علمی و انتشار کتب مفید، او را به شخصیتی مثال زدنی مبدّل نمود. آن دانش آموخته حوزه و دانشگاه که به حق می توان از او به عنوان عالم به زمانه یاد کرد، در طول عمر خود از خود الگویی ارزشمند ساخت. شاگردی مکتب امام خمینی (ره) و مرحوم علاّمه طباطبایی در علوم عقلی و نقلی از او شخصیت جامعِ علمی، عملی و معنوی برجای گذاشت که برای نسل جوان امروز خصوصاً برای حوزویان و دانشگاهیان می تواند به عنوان یک الگوی دینی، عقلانی و اخلاقی، سرمشق باشد.

بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز و عالم حوزوی و دانشگاهی که عمر پر برکت خود را صرف اعتلای اسلام، تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی، علم آموزی و روشنگری دینی نمود، ثلمه ای جبران ناپذیر برای بهره مندان از محضر آن عالم بزرگ به شمار می آید.

اینجانب رحلت این عالم ربّانی را به بیت شریف آن مرحوم و به همه حوزویان و دانشگاهیان و ارادتمندان آن استاد فرزانه تسلیت می­گویم و علوّ درجات و حشر با اولیای الهی را برای ایشان و صبر جمیل را برای بازماندگان از خدای متعال مسألت می نمایم.​                                                                            

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.