تاکید پادشاه اردن بر حمایت از تلاش‌ها در حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اردنی «پترا»، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در کاخ «الصخیر» با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار به بررسی سطح مبادلات تجاری و رشد و توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور پرداختند.

پادشاه‌های اردن و بحرین در جریان این دیدار بر همبستگی و تلاش‌های بین دو کشور در راستای جنگ علیه تروریسم و حفظ و برقراری امنیت و ثبات تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر لزوم تلاش و همکاری جهت توقف مداخله‌های کشورهای خارجی در امور منطقه و تاثیر آن بر امنیت و ثبات و همچنین بر اهمیت همکاری بین دو کشور دوست برای تثبیت امنیت و ثبات منطقه و حفاظت از دریانوردی بین‌المللی در آب‌های خلیج فارس در برابر هرگونه تهدیداتی که بر تجارت جهانی تاثیر بگذارد، تاکید کردند.

حمد بن عیسی آل خلیفه و عبدالله دوم همچنین اوضاع خاورمیانه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند و بر اهمیت هماهنگی بین دو کشور، افزایش تلاش‌ها جهت دستیابی به راهکار عادلانه برای مسأله فلسطین، برقراری صلح به عنوان گزینه راهبردی جهت خاتمه بخشیدن به نزاع فلسطینی و اسرائیلی به صورت عادلانه و فراگیر براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی که حقوق ملت فلسطین را تضمین کند، تاکید کرد.

پادشاه بحرین و همتای اردنی وی همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده سوریه رایزنی کردند.

پادشاه اردن همچنین بر حمایت کشورش از تلاش‌ها برای حفظ حاکمیت، ثبات، تمامیت ارضی و وحدت ملت سوریه تاکید کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.