دزدک؛ درگیر چالش‌های پیش‌پا افتاده در مسیر توسعه

حمدالله صالحی در گفت وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با بیان اینکه روستای دزدک یکی از روستاهای پر جمعیت بخش مرکزی است اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: کمبود آب در تابستان یکی از مهم ترین مشکلات روستا است و با اینکه با کمک آب و فاضلاب شهرستان منبع آب 750 هزار لیتری زده شد اما در تابستان با کمبود شدید آب مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه از 35 سال قبل معابر این روستا از محل خودیاری مردم آسفالت شد و هیچ کمکی از ارگان های دولتی صورت نگرفت، افزود: در حال حاضر وضعیت آسفالت روستا مناسب نیست و از مسئولان استان و شهرستان بخصوص استانداری، فرمانداری ، بخشداری و بنیاد مسکن می خواهیم نگاه ویژه تری به لحاظ بودجه به این روستا داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سال 85 طرح هادی روستا مصوب شد اما از آن زمان تاکنون تجدید نظری صورت نگرفته است، تصریح کرد: اهالی برای ساخت و ساز نیازمند گسترش طرح هادی روستا هستند.
رئیس شورای دزدک ادامه داد: به دلیل عدم تجدید نظر در طرح هادی روستا اکثر زمین ها و خانه های مردم خارج بافت بوده و انتظار می رود مسئولان استانداری  از روستای دزدک بازدید به عمل آورند . 
صالحی عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به غرب مازندران توجهی نمی شود و با گذشت ۳۵ سال از آسفالت روستای دزدک که آن هم با همت  اهالی محل انجام شده است و وضعیت  تردد در محل با توجه به نامناسب بودن آسفالت اسفناک است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این روستا 700 خانوار بومی و 150 خانوار غیر بومی دارد، یادآور شد: این روستا دارای یک مدرسه ابتدایی قدیمی و فرسوده است که نیازمند بازسازی و یا ساخت مدرسه ای جدید است.
رئیس شورای اسلامی دزدک با تاکید بر مشکل کمبود آب در این روستا بخصوص در فصل تابستان، افزود: عدم وجود  زمین فوتبال برای گذران اوقات فراغت اهالی و بخصوص جوانان از جمله مواردی است که این روستا را رنج می دهد.
صالحی خاطر نشان کرد: بسیاری از اهالی روستا تحصیل کرده دانشگاه هستند اما کاری ندارند و حتی کارگری هم وجود ندارد که انجام دهند.
وی ادامه داد: طبق صحبتی که با یکی از خیرین شده است قرار است کلنیک و مرکزی برای سالمندان در این روستا احداث شود.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.