تشکیل تیم اجرایی جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم استان مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه ۷ آذرماه در آئین تکریم و تودیع دکتر بختیاری فرماندار سابق و معارفه امیر هادی بعنوان سرپرست فرمانداری شهرستان اراک اظهار کرد: فرمانداری ها نهادهای سیاسی و امنیتی شهرستان‌ها هستند، اما یک فرماندار نماینده حاکمیت در سطح شهر در ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

مخلص‌الائمه با تاکید بر این نکته که شهرستان اراک خواهان فرمانداری فعال در تمامی حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ است، بیان کرد: مسیر نسبتا ناهموار پیشرفت استان مرکزی مستلزم تعامل و همکاری همه سازمان‌ها، ادارات، تشکل‌ها و دیگر حوزه‌های اجرایی است.

وی افزود: حوزه استانداری موظف به پارو زدن قایق فرمانداری و شهرداری نیست و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌بایست بطور مستقل سکان‌دار عملیات‌های اجرایی خود باشند. همچنین برطرف‌سازی بسیاری از دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات مردم در دستورکار فرمانداران و شهرداران قرارگرفته است، لذا همه افرادی که در همه ادارات فعالند و بخصوص فرمانداران و شهرداران موظف به تلاش حداکثری جهت رفع مسائل و مشکلات مردم هستند.

فرماندار سابق شهرستان اراک در این جلسه درخصوص فعالیت خود در ۷ سال فرمانداری شهرستان اراک توضیح داد: اصلی‌ترین وظیفه هر فرماندار تامین شهرستان است که طی ۷ سال و نیم فرمانداری شهرستان اراک مفتخر به اعلام هماهنگی حداکثری در دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای مصوبات هستم. فرماندار نباید به مسائل نگاهی امنیتی داشته باشد، بلکه باید با نگاهی اجتماعی به رفع مسائل بپردازیم.

وی ضمن تشکر از تمامی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد: خوشبختانه تمام تلاش خود را جهت انجام وظایف خود در حوزه امنیت، انتخابات، ستاد بحران و ستاد کرونا با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها انجام دادم و از تمامی هماهنگی‌های لازم بین ادارات و سازمان‌ها اظهار خرسندی دارم.

وی تاکید کرد: تاکنون ۱۰۹ جلسه ستاد کرونا در استان مرکزی برگزار شده است که تمامی مصوبات استانی پس از دو هفته تبدیل به مصوبات ملی شدند. همچنین ۹۵درصد از مردم استان( از ۱۲ سال به بالا)  دوز اول واکسن خودرا دریافت کرده‌اند.

بختیاری با تاکید بر الزام برخورداری هر سازمان از حداقل یک سمن جهت عملکردی موفق اشاره کرد: خوشبختانه هم اکنون تعداد روستاهای فاقد دهیاری در استان محدود و کم است.

سرپرست فرمانداری شهرستان اراک نیز در این مراسم ضمن درخواست همراهی تمامی حوزه‌های اداری، سازمانی، تشکل‌ها، اصناف، مردم و جوانان گفت: با توجه به اینکه خدمت‌گذاری به مردم رضایت الهی را در بر دارد می‌بایست از حضور و ظرفیت بالای استان مرکزی و مدیران  برجسته استانی نظیر استاندار مرکزی و نماینده ولی فقیه جهت بهبود و ارتقای سطح استان استفاده کنیم.

مهندس امیر هادی اظهار کرد: شهرستان اراک چهره صنعتی و توسعه یافتگی دارد، اما در بسباری از حوزه‌ها نظیر آلایندگی، محیط زیست دارای مشکلات فراوانی است. همچنین عدم رسیدگی به مسائل شهرستانی می‌تواند مشکلات فراوانی در پی داشته باشد لذا نیازمند تلاش‌های شبانه روزی است.

انتهای‌پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.