۴۷۳ حلقه چاه غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد پُر و مسلوب المنفغه شده اند

“اسلام قدمی” در خصوص عملکرد شرکت آب منطقه ای در بحث طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰ افزود: تعداد کل چاه‌های دارای پرونده در استان برای تمامی مصارف شامل شرب، صنعت و کشاورزی ۳۴۲۲ حلقه بوده است.

وی اظهارکرد: تعداد کل چاه‌های مجاز حفر شده ۲۸۲۴ حلقه با حجم تخلیه ۱۸۵ میلیون مترمکعب و تعداد کل چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده نیز تعداد ۱۲۰۰ حلقه چاه با حجم تخلیه ۶۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از آبهای زیرزمینی از ابتدای سال ۱۳۸۵ تاکنون، ۴۷۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان با حجم صرفه جویی ۱۱.۶۶ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفغه شده که از این تعداد ۳۵ حلقه در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۰ مسلوب المنفعه شده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد،  قدمی بیان کرد: با همکاری دستگاه محترم قضایی و نیروی محترم انتظامی در سال ۱۳۹۹ میزان ۵۵ هکتار و در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ مقدار ۲۱.۲۷ هکتار آزادسازی و رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه های استان صورت پذیرفته است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان به حدود ۷۰ هکتار خواهد رسید.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.