تامین اعتبار طرح‌های مرمت و بازسازی اماکن تاریخی استان مرکزی

به گزارش تاریخ ما به نقل از استانداری مرکزی، محمود زمانی قمی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، ۴۴ طرح عمرانی براساس ضرورت در این استان آغاز شد که از این تعداد هفت طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در دست اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱۰ طرح از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲ به صورت نیمه کاره رها شده که از این تعداد ۸۰ طرح تکمیل و به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در سفر هیات دولت به استان تعیین تکلیف می شوند.

زمانی قمی اظهار کرد: تکمیل محور اراک-خمین، اراک-فراهان، تکمیل مجتمع های آموزشی پژوهشی دانشگاه اراک و تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک از جمله طرح هایی هستند که در سفر هیات دولت به استان مرکزی تلاش داریم برای آنها تامین اعتبار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، تخصیص ۱۰۰ درصدی برای طرح های دارای ردیف اعتباری در کانون توجه است، اضافه کرد: دیگر پروژه هایی که در سفر هیات دولت به استان مطرح خواهند شد پروژه هایی هستند که با تخصیص اعتبار بخش مهمی از آنها تکمیل خواهد شد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: همچنین مقرر شده تصمیمات مهمی در خصوص جذب اعتبار برای بهسازی طرح های تاریخی استان مرکزی از قبیل بازار تاریخی و موزه اراک و منزل دوران کودکی میرزاتقی خان امیرکبیر در روستای هزاوه اراک اتخاذ شود که در سفر هیات دولت به استان، تامین اعتبار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نشست مدیریت ارشد استان مرکزی با معاون ریاست جمهوری مزیت ها و ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری این استان تشریح و ۵۶ فرصت سرمایه گذاری نیز مشخص و کمیته ای برای پیگیری مصوبات این نشست، تشکیل شد.

زمانی قمی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان مرکزی معادل نرخ کشور است اما ظرفیت ها، زیرساخت ها و نقش تاثیرگذار این استان در اقتصاد کشور به هیچ عنوان با استان های دیگر قابل مقایسه نیست چرا که پیش بینی درآمد حاصل از مالیات این استان تا پایان سال جاری سه هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان بود که این مهم تا پایان مهرماه جاری وصول شده است.

وی گفت: اگر چه مشکلاتی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما روند توسعه همه جانبه استان با سرعت قابل قبولی در جریان است و می طلبد همه اقشار سیاسی جامعه در راستای ایجاد امید و انگیزه در کشور تلاش کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.