ممانعت از تعرض به حریم «پاسارگاد»/ مجوز یک کارخانه لغو شد

به گزارش خبرنگار تاریخ ما، فرهاد عزیزی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالات خبرنگار تاریخ ما، در خصوص اینکه بیشترین بازدید از اماکن تاریخی کشور مربوط به چه بناهایی بوده است، گفت: بیشترین بازدیدهای صورت گرفته از بناهای تاریخی در کشور طی تعطیلات نوروز و فصل بهار مربوط به تخت جمشید، نقش جهان و پاسارگاد است.

مدیر کل پایگاههای میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تامین زیرساخت ها در اماکن تاریخی را ضروری دانست و گفت: در این راستا در آثاری که ثبت جهانی شده اند چند پروژه زیرساختی در حال اجراست که می توان به زیرساخت هایی همچون خدمات مورد نیاز گردشگر، مبلمان و … در مناطقی همچون بیستون، تخت جمشید و دیگر اماکن اشاره کرد.

عزیزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تاریخ ما، درخصوص پرونده های مربوط به تعرض به حریم آثار تاریخی بیان داشت: آخرین موضوعی که در این زمینه ایجاد حساسیت کرد و بدلیل ناهماهنگی بین مدیریت شهرستان و پایگاه ایجاد شد یک کارخانه در حریم پاسارگاد بود که از یکسری خلاء ها استفاده کرده و بدون مجوز شروع به ساخت و ساز کرده بود که ما می خواستیم جلوی آن را بگیریم که میسر نشد و اخیرا نیز مجوز ساخت آن لغو شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تاریخ ما، مبنی بر آخرین اقدامات در بحث هیئت امنایی کردن بناهای تاریخی گفت: ما این بحث را برای این مطرح کردیم که بتوانیم مشارکت همگان را داشته باشیم بطوریکه بسیاری از مسئولین یکجا جمع شده و به صورت ویژه به یک اثر نگاه کرده و از اختیاراتی که دارند با همفکری مسائل آن را رفع کنند.

عزیزی افزود: در برنامه ششم پیگیرهای قانونی برای اجرایی شدن کامل بحث هیئت امنایی کردن بناهای تاریخی وجود دارد که برای تحقق این امر باید مشارکت هایی صورت گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.