تبلیغات اسلامی در عرصه بلوغ معنوی جامعه تلاش می کند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت الله سیداشرف الدین ملک حسینی ظهر یکشنبه در مراسم سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تبلیغات اسلامی در عرصه بلوغ معنوی جامعه تلاش می کند.

وی ادامه داد: انسان مدعی تبلیغ باید یک رسانه و توان پیام رسانی داشته باشد و این تبلیغ تنها به حوزه و هیات نیست بلکه همه موارد را شامل می شود که پیام الهی را برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: انبیا رسانه های واقعی هستند و انسان است که پیام، پیام دهنده را به دیگران می رساند و هرکس قرار است رسالت الهی را تبلیغ کند باید ویژگی انسان و انسانیت را دارا باشد و نبی الهی به عنوان انتخاب خداوند برای تبلیغ کننده بهترین الگو برای انتخاب است.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: به عنوان یک رسالت باید به این مهم نگاه کرد و نگاه کارمندی یا کارگری را از این حوزه دور کنیم تا بتوانیم به خوبی تبلیغ کنیم.

وی یادآور شد: مسیر تبلیغ دینی آسان و هموار نیست و مقابله با نظام شیطانی و استکبار است و در این میان انسان باید خود را در یک جنگ بداند که انسان شناس و بصیر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این میان هوشیاری، بصیرت و دشمن شناسی برای فردی که می خواهد در راه خداوند حرکت کند لازم است و برخی مواقع نیز لازم نیست از دشمن ترسید بلکه باید از دوست ترسید.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: ترس از دوست کمتر از ترس از دشمن نیست و برخی مواقع انحرافی که از ترس دوست ایجاد می شود بسیار بیشتر است که در این راستا حریت لازم است.

وی افزود: خوش آمدن مخاطب بدترین نوع تبلیغ است، تغییر در شکل تبلیغ خوب است اما چه بگوید نه چگونه بگوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه چیز را محاسبه کنیم اما لطف خداوند را محاسبه نکنیم اشتباه انحرافی است که باید به آن توجه شود.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: در کار تبلیغ نباید محاسبه کرد و به دنبال پسندیده شدن باشیم زیرا باعث ناکارآمدی تبلیغ می شود در حالیکه تبلیغ باید ماندگار و موجب تغییر فردی باشد.

وی یادآور شد: چگونه گفتن و چه گفتن در رضایت خداوند نقش دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.