۲۰۰ نیروی آموزش دیده از محوطه های باستانی کرمان حفاظت می کنند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، غلامرضا فرخی ظهر یکشنبه در نشست مشترک با سردار بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای هفت هزار اثر شناخته شده است.

وی با اشاره به ثبت ملی ۷۰۰ اثر و ثبت جهانی پنج اثر در استان کرمان افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه ششم در خصوص حفظ بناهای تاریخی و جذب هر چه بیشتر گردشگران اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

فرخی افزایش شمار گردشگران داخلی و خارجی را دلیلی بر این ادعا دانست و گفت: گردشگری در رونق اقتصادی منطقه موثر بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امنیت را یکی از عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری دانست و بیان کرد: تعاملات  دو سویه میان نیروی انتظامی و اداره ‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان احساس امنیت گردشگران را افزایش می دهد.

وی از حضور ۲۰۰ نیروی آموزش دیده در ۴۰ پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی کرمان خبر داد و افزود: این افراد برای حفاظت از محوطه های تاریخی و باستانی استان کرمان تلاش می کنند.

فرخی با اشاره به اینکه کمترین میزان حفاری های غیرمجاز در مناطق تاریخی در کشور مربوط به استان کرمان است، گفت: تفاهم نامه ای میان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با هدف افزایش سطح تعاملات موجود منعقد می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.