بازدید از موزه‌های استان سمنان در روز جمعه رایگان است

به گزارش سایت «تاریخ ما»، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، آرزو گلکار در جمع خبرنگاران درباره روز جهانی موزه بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، بازدید از تمامی موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی رایگان است.

وی افزود: اجرای طرح بازدید رایگان از موزه‌ها با هدف ترغیب و تشویق عموم مردم برای آشنایی و بازدید از موزه‌ها و یادگار گذشتگان اجرا می‌شود.

مسئول موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان تعداد موزه‌های فعال و زیر پوشش میراث‌فرهنگی استان را ۱۱ موزه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر موزه‌های گرمابه پهنه، مهر و سکه و موزه عمارت باغ امیر در سمنان، مردم‌شناسی، عرفان شر ق بسطام و موزه‌آب در شاهرود،   موزه عشایری ایل سنگسر و سنگ و فسیل در مهدیشهر، علم و صنعت و اقوام در گرمسار و تاریخ شهر دامغان در استان سمنان فعالیت دارند.

گلکار بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی، در موزه‌های استان سمنان در این هفته نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

وی افزود: بیست و هشتم اردیبهشت ماه و هفته میراث‌فرهنگی فرصت مناسبی برای بازدید خانواده‌ها و اقشار مختلف به خصوص سالمندان و کودکان از موزه ها است.

شعار روز جهانی موزه امسال، «ارتباط خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید، مخاطبان جدی» است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.