اروپایی ها برای تضمین برجام تعهد بدهند/تاکید بر دشمن شناسی

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام اکبر زوبین در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین طی سخنانی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا و ماه قرآن است، که باید با استفاده از فرصت معنوی این ماه عزیز، برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به خداوند و بندگی ایشان بکوشیم.

زوبین در ادامه با بیان این که دشمن‌شناسی همواره مورد تاکید آیات و روایات اسلامی بوده است، گفت: باید همواره در برابر دشمنان هوشیار باشیم و از آن ها تبری جوییم، چرا که تبری از دشمنان از فروع دین است.

وی بر موضع گیری مقتدرانه و هوشمندانه در برابر دشمنان تاکید کرد و افزود: باید با تجهیز به ابزاری مانند بصیرت، بصیرت‌زایی و بصیرت‌افزایی در جهت شناخت دشمنان گام برداشت، تا در فتنه های زمان و حوادث گوناگون حیله‌های دشمن را شناخته و به دیگران معرفی کرد، البته ملت ایران همواره نشان دادند در شناخت دشمنان خارجی و پیاده نظام های آن ها در داخل هوشیار بوده اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین سپس به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: خروج از برجام نشان داد، که دولت آمریکا به هیچ یک از تعهدات بین المللی خود پایبند نیست و این اقدام سبب بی‌آبرویی و بی‌اعتباری آمریکایی‌ها در محافل بین الملل شد.

رهنمودهای رهبری در مساله خروج آمریکا از برجام حکیمانه است

زوبین ادامه داد: در چند روز گذشته خروج آمریکا از برجام شاهد موضع‌گیری منفی از سوی اروپایی‌ها بودیم، اما این مواضع کفایت نمی‌کند و باید منتظر اقدام عملی طرف های اروپایی برای اجرای تعهدات خود در برجام باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین با اشاره به مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب بهتر از هرکس دشمنان را می شناسد و با دقت بالا رهنمودهایی را در خصوص موضع کشورمان در برابر عهدشکنی آمریکایی ها ارائه دادند، که باید از رهنمودهای ایشان تبعیت کنیم.

وی بر اتحاد میان مسئولان، ملت و دولت در برهه کنونی تاکید کرد و گفت:  اگر اتحاد داخلی را حفظ کنیم، می توانیم با سربلندی از این امتحان نیز بیرون بیاییم، در غیر این صورت زمینه را برای رسیدن دشمن به اهداف خود فراهم کرده ایم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.