کتاب جهان‌شناسی ایرانی و اندیشه سیاسی به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، کتاب «در سودای نظام داد» با عنوان فرعی «جهان‌شناسی ایرانی و اندیشه سیاسی» نوشته کمال پولادی به زودی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

«تاریخ اندیشه سیاسی در غرب: از سقراط تا ماکیاولی»، «تاریخ اندیشه سیاسی در غرب: از ماکیاولی تا مارکس»،‌ «تاریخ اندیشه سیاسی در غرب: قرن بیستم»، «تاریخ اندیشه سیاسی در ایران و اسلام»، «از دولت اقتدار تا دولت عقل در فلسفه سیاسی مدرن» و «اندیشه‌های سیاسی در شرق باستان» از جمله تالیفات پولادی هستند که پیش‌تر توسط همین ناشر به چاپ رسیده‌اند.

پولادی علاوه بر تالیفات، ترجمه‌های زیادی هم دارد که توسط ناشران مختلفی چون مرکز، ثالث، منادی تربیت، کانون پرورش فکری، موسسه ایران و … چاپ شده اند. او استاد رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی است و در حوزه‌های فلسفه سیاسی، علوم سیاسی، ادبیات کودک و جامعه‌شناسی به پژوهش مشغول است.

کتاب جدید او ۸ فصل دارد که در آن‌ها به بررس ساختار نظام جهان‌شناسی ایران، پیوند فلسفه و دیانت، الگوی نظام داد، عقل و شرع و … پرداخته است.

عناوین فصول این کتاب به ترتیب عبارت است از: سرچشمه‌های جهان‌شناسی ایرانی، فصل دوم، در مسیر گذار از دوگانه‌باوری به یگانه‌باوری، منابع و مبانی جهان‌شناسی در گذر به ایران میانه، نظام داد در پرتو سودای پیوند عقل و وحی، پیوند عقل و کشف و آرمان عدل، آرمان عدل و ادغام عقل و شرع،‌ فصل هشتم: مرور جمع‌بندی

«در سودای نظام داد» با ۲۱۶ صفحه چاپ خواهد شد.

این کتاب در حال حاضر در دست انتشار است و طی روزهای آتی به بازار نشر عرضه می‌شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.